۱۹۷ پروژه توسط خیران مدرسه‌ساز همدان اجرایی شد


197 پروژه توسط خیران مدرسه‌ساز همدان اجرایی شد

خبرگزاری تسنیم: رئیس مجمع خیران مدرسه‌ساز استان همدان گفت: ۶۱۶ خیر مدرسه‌ساز در استان وجود دارد که تاکنون ۱۹۷ پروژه را اجرا و به بهره‌برداری رسانده‌اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، علی فراهانی ظهر امروز در هفدهمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز استان همدان که همراه با تجلیل از خیران این عرصه در خانه معلمان شهر همدان برگزار شد، اظهار داشت: جهاد مدرسه‌سازی امسال با رویکرد گسترش عدالت آموزشی با توان بالقوه خیران مدرسه‌ساز عملیاتی می‌شود.

وی افزود: خیران با درایت و فهم بالای خود کارهای ارزشمندی را از خود به یادگار گذاشته‌اند و با اقدام خود به ارتقای دانش و سطح علمی دانش‌آموزان کمک کردند و علاوه بر کسب رضای خداوند زمینه خرسندی مردم از امکانات آموزشی را فراهم کردند.

رئیس مجمع خیران مدرسه‌ساز استان همدان با بیان اینکه قدرت در دانایی و ارتقای علمی است، تصریح کرد: اگر امروز استکبار جهانی از درخشش جوانان ایرانی در تمام عرصه‌ها و صحنه‌ها نگران است به سبب زمینه توسعه پایداری است که برای مملکت اسلامی ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات فراروی کشوری با همت و عزم جزم خیران نیک‌اندیش برطرف می‌شود، گفت: 30 درصد فضاهای آموزشی کشور توسط خیران مدرسه‌ساز ساخته شده است و همواره آموزش و پرورش را در رفع نیازها و کمبودهای آموزشی یاری کردند.

فراهانی با ارزشمند خواندن جایگاه خیران استان همدان بیان کرد: بیش از 616 خیر مدرسه‌ساز استان همدان وجود دارد که از این تعداد 150 خیر صرفا در زمینه مدرسه‌سازی فعالیت دارند که تاکنون 197 پروژه با 121 هزار مترمربع و 117 کلاس درس را ساخته‌اند.

وی اظهار داشت: میزان تعهدات خیران مدرسه‌ساز، همدان را در بین استان‌های برتر کشوری قرار داده است و با این اقدام اندیشمندانه خیران بسیاری از مناطق آموزشی استان از مدرسه بهره‌مند شدند.

رئیس مجمع خیران مدرسه‌ساز استان همدان افزود: همه فرزندان این مملکت به همت والای خیران نیاز دارند و در ظرف 17 سال گذشته تاکنون در هیچ مقطعی شرایط همدلی و همفکری با جامعه خیران با این شکل وجود نداشته است.

وی با اشاره به کمبود فضاهای آموزشی اظهار داشت: خیران بیش از دولت مدرسه می‌سازند چرا که که منابع مالی و بودجه دولت و آموزش و پرورش پاسخگوی همه نیازهای آموزشی نیست.

فراهانی افزود: مدارس تخریبی نیاز به بازسازی و مقاوم سازی در استان همدان بسیار وجود دارد که در جلب مشارکت خیران مدرسه‌ساز در این امر بسیار ضروری است.

وی عنوان کرد: آموزش و پرورش همواره نیازمند کمک خیران مدرسه‌‎ساز برای نوسازی مدارس است در این راستا هفدهمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز با هدف ایجاد فرهنگ مشارکت بین مردم و تکریم از خیران مدرسه‌ساز هر ساله برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon