طرح نظام‌مندی نقل و انتقال حق بیمه یا بازنشستگی تقدیم مجلس شد


طرح نظام‌مندی نقل و انتقال حق بیمه یا بازنشستگی تقدیم مجلس شد

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از تقدیم طرح نظام‌مندی نقل و انتقال حق بیمه یا بازنشستگی به مجلس شورای اسلامی خبر داد.

جعفر قادری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، اظهار داشت: انتقال از یک صندوق بازنشستگی به صندوق دیگر چه به صورت ارادی و چه به صورت غیر ارادی امری عادی و دارای فراوانی قابل توجه است.

وی گفت: اقدام دولت در یکی دو سال اخیر مبنی بر تصویب نقل و انتقال حق بیمه یا بازنشستگی سوابق خدمت اشخاص از یک صندوق به صندوق دیگر بدون الزام به بروزرسانی مبالغ در صندوق مبدا، سبب شده تا هزینه‌های زیادی بر بیمه شده تحمیل شود و اعتراض‌های فراوانی متوجه مجلس و دولت باشد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطرنشان کرد: ضرورت به‌روزرسانی این مبالغ در نقل و انتقال منابع از یک صندوق به صندوق دیگر مجلس را بر آن داشت تا در قالب بند (ز) تبصره 15 قانون بودجه‌ای سال 93 صندوق‌ها را مکلف به بروزرسانی و حذف بار اضافی ناشی از نقل و انتقال بر دوش بیمه شده کند.

وی تصریح کرد: مخالفت دولت و مجلس در زمان رسیدگی به بودجه سال 94 در تکرار این بند به علت ایراد شورای نگهبان نسبت به قانون‌گذاری ضمن لایحه بودجه، کمیسیون برنامه و بودجه را بر این داشت تا نسبت به تهیه طرح نظام‌مندی نقل و انتقال حق بیمه یا بازنشستگی اقدام کند.

قادری عنوان کرد: برای قانونمند شدن روال نقل انتقال و جلوگیری از اجحاف به بیمه‌شدگان این طرح به مجلس تقدیم شده است.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon