مطالعات ساخت کارخانه زباله‌سوز آمل آغاز شد


مطالعات ساخت کارخانه زباله‌سوز آمل آغاز شد

خبرگزاری تسنیم: رئیس شورای اسلامی شهر آمل گفت: مطالعات ساخت کارخانه زباله‌سوز آمل آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آمل، خسرو ابراهیم‌زاده بعدازظهر امروز در نشست هیئت نمایندگان کارکنان دو شرکت کارخانه زباله آلمان و فرانسه در دفتر شهردار آمل با بیان اینکه امروزه زباله در کشورهای پیشرفته به عنوان یک صنعت پردرآمد به وجود آمده است، اظهار داشت: بسیاری از کشورهای دنیا از کمپوست زباله سوز و بیوگاز مورد استفاده قرار می‌دهند.

وی با تاکید براینکه در گذشته کشور ما یک روش کاملا سنتی داشته است، افزود: در مازندران نیز در یک سال و نیم اخیر جلسات متعددی انجام شده و مکاتباتی با وزارت کشور صورت گرفته است.

ابراهیم‌زاده با اعلام اینکه مسئولان این استان و شهرستان برای برطرف کردن فاجعه بزرگ زیست محیطی برنامه‌ریزی بهتری را در دستور کار قرار داده‌اند، گفت: ساخت یکی از کارخانه‌های زباله‌سوز و کمپوست بدون مطالعه در حال اجرایی است.

رئیس شورای اسلامی شهر آمل یکی از مهم‌ترین اقدام برای ورود به رفع معضل زباله را تحقیق و مطالعه درست در این زمینه بیان کرد و گفت: با توجه به این مطالعات باید به نیاز آن صنعت پرداخت.

وی ادامه داد: اگرچه شهرستان آمل با وجود میزبانی جمع‌آوری زباله‌های چند شهر مجاور و داشتن مشکل دفع در این زمینه نمی‌خواهد شتاب‌زده تصمیم‌گیری صورت گیرد.

ابراهیم‌زاده با بیان اینکه تاکنون در این مسیر هیئت‌های خارجی و داخلی بسیاری وارد این استان و شهرستان شدند، افزود: این بازدیدها و نشست‌ها به همراه خود مکاتبات و تفاهم‌نامه‌ای انجام شده است.

وی بیان داشت: در اجرای تفکیک زباله و فرهنگ‌سازی آن در بین شهروندان با ایجاد راه‌اندازی ایستگاه‌های زباله در سطح شهر نسبت به دیگر شهرهای این استان پیشتاز است.

ابراهیم زاده با اشاره به حضور هیئت نمایندگان کارکنان دو شرکت آلمانی و فرانسوی و تقدیر و تشکر از آنان، ابراز داشت: امیدواریم حضور این دو شرکت برای رسیدگی به معضل زباله تاثیرگذار باشد تا فرصتی برای رفع وضعیت پسماند و دفع زباله استان مازندران ایجاد شود.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon