ساخت ۱۰۰هزار کلاس درس توسط خیران در کشور


ساخت 100هزار کلاس درس توسط خیران در کشور

خبرگزاری تسنیم: معاون سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: ۵۵۰ هزار کلاس درس در قالب بیش از ۱۰۰ هزار مدرسه در کشور ایجاد شده که حدود ۱۰۰ هزار کلاس درس آن توسط خیران ساخته شده است.

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سیدباقر مسلمی ظهر امروز در هفدهمین جشنواره "خیران مدرسه‌ساز" استان مرکزی با اشاره به نقش خیران در توسعه علمی کشور اظهار داشت: خیران مدرسه‌ساز با مشارکت در رشد زیر ساخت‌های آموزشی کشور در واقع در فرآیند پرورش نسل آینده و زیر بنایی‌ترین لایه‌های اجتماع سرمایه‌گذاری ماندگار کرده‌اند.

وی افزود:  ایجاد عدالت آموزشی و حرکت به سوی ایجاد مدارس ایمن از محوری‌ترین رویکردهای وزارت آموزش‌و پرورش در همه مناطق کشور بوده که خیران در این مسیر نقش بسزایی دارند.

معاون سازمان نوسازی مدارس کشور تصریح کرد: هیچ جامعه‌ای بدون توسعه علمی نتوانسته به توسعه پایدار، دست پیدا کند و این مهم نیز نیازمند مشارکت جامعه و حمایت آنان در این بخش از دولت است.

مسلمی با اشاره به اقدام خیرخواهانه خیران گفت: ساخت مدرسه یک صدقه جاریه محسوب شده و این نکته بسیار مهمی است که مردم با انگیزه برای خدمت و انجام فعالیت‌های خیرخواهانه قدم بردارند.

وی افزود: از راهکارهای دست‌یابی به جامعه‌ای سالم و عاری از هر نوع معضل اجتماعی، ترویج علم و انجام فعالیت‌های فرهنگی در بین مردم جامعه است که برای این امر باید زیرساخت‌های موجود تقویت شوند.

معاون سازمان نوسازی مدارس کشور تصریح کرد: اساس کار و مبنای اعتقادی کسانی که اموال خود را در این گونه امور صرف می‌کنند برگرفته از آیات و روایات است زیرا خداوند در جای جای قرآن در مورد انفاق سخن گفته و بر پاداش انفاق کنندگان تاکید کرده است.

مسلمی با اشاره به جایگاه ویژه علم‌آموزی در دین اسلام گفت: در بیش از 550 آیه در قرآن کریم به طلب علم و فراگیری دانش سفارش شده است که این تأکیدات مکرر بیانگر اهمیت علم در اسلام بوده و از این‌رو خیران مدرسه‌ساز، سنگرسازان فرهنگی هستند.

وی افزود: امروز اگر شاهد مخالفت جهان غرب با پیشرفت‌های هسته‌ای کشور هستیم به سبب بومی شدن این دانش بوده و گرنه آنان با انرژی هسته‌ای ما مشکل نداند که با توسعه علمی کشور مخالف هستند.

معاون سازمان نوسازی مدارس کشور تصریح کرد: آنان برای تضعیف پایه‌های علمی کشور از هیچ اقدامی فروگذاری نکرده و برای رسیدن به مقاصد خود حتی دانشمندان هسته‌ای ما را ترور کردند اما از روحیه جوانان کشور غافل هستند چرا که آنان ادامه دهنده راه شهدا هستند و زیر پرچم ولایت‌فقیه تلاش می‌کنند تا به ارزش‌های انقلاب اسلامی دست پیدا کنند.

مسلمی با اشاره به عوامل مؤثر در توسعه علمی کشورها گفت:معلم، متعلم و تجهیزات 3 عامل مهم در توسعه علمی کشورها هستند که خوشبختانه در کشور با 2 عامل نخست این فرمول مشکلی وجود نداشته اما برای توسعه فضاهای آموزشی و تجهیزات مورد نیاز آن‌ها به مساعدت خیران نیازمند هستیم.

وی افزود: هنوز تا رسیدن به استانداردهای بین‌المللی در بحث فضا و تجهیزات آموزشی فاصله داریم که این امر نیازمند مشارکت بیشتر خیران است.

معاون سازمان نوسازی مدارس کشور تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی 550 هزار کلاس درس در قالب بیش از 100هزار مدرسه در کشور ایجاد شده که حدود 100 هزار کلاس درس آن به شکل خیرساز یا با مشارکت خیران ساخته شده است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon