۸۴۰ تن از نمایندگان رهبری در سراسر کشور به دیدار ۳۰۰۰ جانباز می‌روند

840 تن از نمایندگان رهبری در سراسر کشور به دیدار 3000 جانباز می‌روند

خبرگزاری تسنیم: قائم‌مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: امروز همزمان با روز جانباز در قالب طرح «علمداران حماسه» ۸۴۰ امام جمعه و نمایندگان ولی فقیه از حدود ۳۰۰۰ نفر از جانبازان عزیز در سراسر کشور دیدار خواهند داشت.

سردار محسن انصاری قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، با تبریک روز جانباز به همه جانبازان گفت: ما  جانبازان عزیز را دانش آموختگان دانشگاه جهاد و شهادت می‌دانیم. آن‌ها با عشق و ایثار و روحیه شهادت طلبی به‌فرمان امام(ره) و ولی فقیه زمانشان به میدان‌های شهادت شتافتند و حماسه آفریدند و در نهایت عزت، عظمت، استقلال و اقتدار را برای ایران اسلامی به ارمغان آوردند.

840 امام جمعه و نمایندگان ولی فقیه در سراسر کشور به دیدار 3000 جانباز می‌روند

سردار انصاری افزود: جهت تکریم جانبازان عزیز و این بزرگواران، طرح «علمداران حماسه» در روز شنبه دوم خردادماه 94 برگزار می‌شود. هدف از این طرح تکریم جانبازان و احترام آنان از طریق دیدار با جانبازان است، به‌طوری که کلیه نمایندگان ولی فقیه در مراکز استان‌ها و ائمه جمعه شهرستان‌ها و بخشها هم ائمه جمعه اهل تشیع و هم ائمه جمعه اهل تسنن به‌صورت اکیپی به دیدار جانبازان خواهند رفت. به همین صورت 840 امام جمعه و نمایندگان ولی فقیه سازماندهی شدند که از حدود 3000 نفر از جانبازان عزیز در سراسر کشور دیدار داشته باشند. در مراکز استان‌ها توسط نمایندگان ولی فقیه و در شهرستان‌ها امام جمعه شهرستان به‌صورت اکیپی و دسته‌جمعی دیدار می‌کنند و به این وسیله یاد و خاطره ایثارگری‌ها و فداکاری‌های آنان را گرامی می‌داریم.

برگزاری هشتمین کنگره ملی تجلیل از ایثارگران

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه تصریح کرد: همچنین در کلیه استان‌ها و شهرستان‌ها به همین مناسبت مراسم تجلیل از جانبازان عزیز برقرار می‌شود و در تهران کار مشترکی که بنیاد شهید و امور ایثارگران و مجمع جانبازان و ایثارگران  انقلاب اسلامی انجام می‌دهند، 600 نفر از جانبازان را در باغ‌موزه دفاع مقدس تقدیر می‌کنند.

سردار انصاری با اشاره به برنامه‌های سوم خرداد ماه و سالروز فتح خرمشهر گفت: روز یکشنبه سوم خرداد ماه، سالروز آزادسازی خرمشهر است. این روز را شورای عالی انقلاب فرهنگی، روز مقاومت، ایثار و شهادت نامگذاری کرده، ما «هشتمین کنگره ملی تجلیل از ایثارگران» را روز یکشنبه برگزار می‌کنیم، به‌مناسبت فتح خرمشهر که فتح الفتوح بود و روز آزادسازی خرمشهر و ایثار و مقاومت برگزار می‌شود. در این کنگره با حضور 1500 نفر از خانواده‌های شهدا، رزمندگان و فاتحان خرمشهر از خانواده شهدای عملیات بیت المقدس تجلیل می‌شود.

جزئیات جشنواره قاب سرخ/تقدیر از عکاسان یمنی در نمایشگاه

سردار انصاری با اشاره به جزئیات جشنواره قاب سرخ گفت: در اسفند سال 93 فراخوانی دادیم برای انتخاب بهترین عکس از گلزارهای شهدا. چون امام عزیز شهدا را امامزادگان عشق نامیدند، ما گفتیم هر کسی از مزار این امامزادگان عشق بهترین عکاسی و هنری‌ترین عکس را بگیرد به او جایزه می‌دهیم. اواخر اسفند فراخوان دادیم. 3000 عکس تا به حال به دبیرخانه این مسابقه در بنیاد شهید و امور ایثارگران ارسال شده است. حدود 60 درصد این عکس‌ها توسط دوربین‌های حرفه‌ای و عکاسان حرفه‌ای عکاسی شده و 40 درصد به وسلیه موبایل و دوربین‌های آماتوری و عکاسی آماتوری انجام گرفته است. یک هیأت 5 نفری از متخصصین و خبرگان عکاسی دفاع مقدس، 72 قطعه از این عکس‌ها را به عنوان بهترین، فنی‌ترین و ارزشی‌ترین عکس‌ها انتخاب کرده‌اند. این عکس‌ها در نمایشگاه قاب سرخ به نمایش گذاشته می‌شود.
وی افزود: روز دوشنبه چهارم خرداد که روز مقاومت، پایداری و روز دزفول است، در گالری فکه باغ موزه دفاع مقدس نمایشگاه قاب سرخ را برگزار می‌کنیم. ساعت 10 صبح افتتاحیه نمایشگاه است و این 72 عکس به نمایش گذاشته می‌شود. در کنار آن 20 عکس هم از جنایات آل سعود در یمن که توسط عکاسان یمنی عکاسی شده به نمایش گذاشته می‌شود. نمایشگاه ما از دوشنبه 4 خرداد شروع می شود و تا شنبه 9 خرداد ماه در گالری فکه باغ موزه دفاع مقدس ادامه دارد. و شنبه 9 خرداد ماه اختتامیه و جشنواره این عکس قاب سرخ است و در آنجا به سه نفر در بخش عکاسان حرفه ای، سه نفر در بخش عکاسی آماتور جایزه می دهیم. یک عکاس دفاع مقدس، یک خانواده عکاس شهید دفاع مقدس و یک عکاس جانباز دفاع مقدس هم تجلیل می شوند. همچنین از دو عکاس یمنی هم در همان نمایشگاه تجلیل می‌شود.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران