اردبیل از امتیازات ویژه در دریافت تسهیلات بانکی برخوردار شود


اردبیل از امتیازات ویژه در دریافت تسهیلات بانکی برخوردار شود

خبرگزاری تسنیم: استاندار اردبیل گفت: انتظار می‌رود در راستای توسعه متوازن کشور استان‌های کمتر توسعه‌یافته همچون اردبیل از امتیازات ویژه در دریافت تسهیلات بانکی برخوردار شوند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، مجید خدابخش عصر امروز در دیدار با مدیر عامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در محل استانداری اردبیل اظهار داشت: انتظار می‌رود در راستای توسعه متوازن کشور استان‌های کمتر توسعه‌یافته همچون اردبیل از امتیازات ویژه در دریافت تسهیلات بانکی برخوردار شده تا بتوانند مسیر توسعه خود را سپری کنند.

استاندار اردبیل گفت: باید در این زمینه از سوی مسئولان مربوطه و مدیران بانک‌ها برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده و بتوانیم در راستای عملی شدن این امر گام اساسی را برداریم تا شاهد رشد و توسعه همه مناطق کشور به شکل متوازن و یکپارچه باشیم.

وی با تاکید بر تقویت منابع قرض‌الحسنه در بانک‌ها بیان کرد: این امر می‌تواند زمینه‌ساز تحقق توسعه متوازن باشد که باید برای هدایت بخشی از منابع مالی در گردش نهادها و دستگاه‌های اجرایی مختلف به حساب های قرض‌الحسنه و انجام برنامه‌ریزی و هدفگذاری در این زمینه این امر محقق شود.

خدابخش پرداخت وام به متقاضیان دارای شرایط لازم و واقعی را از دیگر موارد مهم و تاثیرگذار در این حوزه برشمرد و افزود: با این امر می‌توانیم در کنار اعطای این وام‌ها به متقاضیان و رفع مشکلات آنها شاهد پرداخت‌های جدید وام‌ با استفاده از بازپرداخت تسهیلات اعطایی باشیم.

مدیر عامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نیز در این جلسه اظهار کرد: میزان درخواست‌ها برای دریافت تسهیلات بانکی از میزان منابع مالی بانک فراتر بوده و ما نمی‌توانیم در این زمینه به تمامی متقاضیان تسهیلات ارائه دهیم که در کنار این مشکل مطالبات معوق سیستم بانکی نیز جزو مشکلاتی بوده که در این بانک مانع از پرداخت تسهیلات به متقاضیان به دلیل نبود منابع مالی می‌شود.

سیامک دولتی با اشاره به اینکه بانک‌ها می‌توانند براساس شیوه‌نامه بانک مرکزی 85 درصد منابع در اختیار خود را به شکل تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار دهند، گفت: باید شرایطی فراهم آید تا بتوانیم رغبت و تمایل هر چه بیشتر را در بین مردم برای سرمایه‌گذاری در حساب‌های قرض‌الحسنه فراهم آوریم تا از این طریق در ارائه تسهیلات به متقاضیان با موفقیت بیشتری عمل کنیم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon