جهاد اسلامی: آمریکا با تسلیح اسرائیل از تروریسم صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان حمایت می‌کند


جهاد اسلامی: آمریکا با تسلیح اسرائیل از تروریسم صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان حمایت می‌کند

خبرگزاری تسنیم: جنبش جهاد اسلامی فلسطین امروز پنج شنبه اعلام کرد که آمریکا با تجهیز اسرائیل به سلاح از پروژه صهیونیستی برای سیطره بر منطقه حمایت می کند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رسانه های خبری فلسطین، «یوسف الحساینه» از رهبران جنبش جهاد اسلامی گفت که دولت آمریکا با تجهیز رژیم صهیونیستی به بمب های ضد استحکامات و تونل ها و نیز موشک های پیشرفته، از تروریسم اسرائیل علیه ملت فلسطین که با سلاح آمریکا کشته می شود، حمایت بعمل می آورد.

الحساینه اظهار داشت: آمریکا تنها خواهان امنیت اسرائیل است و برتری نظامی آن را تضمین می کند و این اقدامات، حمایت ها و سلاح های غیر کلاسیک تروریسم صهیونیستی در منطقه را تقویت می کند و در عین حال نفرت از دولت آمریکا به عنوان حامی تروریسم در منطقه را افزایش می دهد.

وی اشاره کرد که رژیم اشغالگر طی سه جنگ در فلسطین از تمامی سلاح هایی که آمریکا در اختیار آن گذاشته بود، استفاده کرد.

این رهبر جهاد اسلامی تاکید کرد که ملت فلسطین هرگز تسلیم نخواهد شد و هرگز پرچم سفید را بالا نخواهد برد، ملت ما هرگز به زانو در نخواهد آمد اما فلسطینیان باید با هجمه آمریکا برای قرار دادن اسرائیل به عنوان تنها رژیمی که بر منطقه سیطره دارد، مقابله کنند.

یورش شهرک نشینان به مسجد الاقصی

نیروهای پلیس رژیم اشغالگر امروز پنج شنبه از ورود یک پیرمرد به داخل مسجد الاقصی ممانعت کرده و همچنین 2 بانوی فلسطینی را به مدت 15 روز از این مسجد تبعید کردند.

در همین راستا، گروه های شهرک نشینان تحت حراست شدید نیروهای پلیس رژیم اشغالگر از سمت باب المغاربه به مسجد الاقصی یورش بردند.

نیروهای پلیس رژیم اشغالگر شب گذشته دو بانوی فلسطینی به نام های جهاد و سماح الغزاوی را بازداشت کرده بودند که صبح امروز آنها را آزاد و به مدت 15 روز از مسجد الاقصی تبعید کردند.

حماس شایعات مربوط به آموزش گروه های مسلح در سینا را رد کرد

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" شایعات مربوط به آموزش گروه های مسلح سینا در نوار غزه را به شدت رد کرد.

یک منبع مسئول در جنبش حماس شایعات پخش شده در روزنامه الوطن مصر در خصوص دیدار خالد مشعل با شیخ یوسف قرضاوی رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان با حضور برخی عناصر امنیتی به منظور بررسی آموزش نظامی حماس به گروه های مسلح سینا در نوار غزه در مقابل دریافت 2 میلیارد دلار را به شدت رد کرد.

این منبع اشاره کرد که شایعات پخش شده کاملا بی اساس است و به هیچ وجه صحت ندارد.

منبع مذکور نسبت به ادامه هجمه مغرضانه رسانه های مصری علیه حماس و دیگر گروه های مقاومت فلسطین را مایه تاسف خواند.

وی تاکید کرد که سخن گفتن از دیدار مشعل با قرضاوی با حضور برخی عناصر سازمان های اطلاعاتی خارجی پس از صدور احکام اعدام در مصر علیه مرسی و شمار زیادی از اعضای اخوان المسلمین و حماس ادعایی بی اساس و تاسف آور است، نه صرفا به خاطر دیدار دو طرف، زیرا مشعل و شیخ قرضاوی بارها با یکدیگر دیدار کرده اند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد، بلکه به سبب یاوه گویی ها و ادعاهایی پوچ و بی اساس مبنی بر دخالت حماس در امور داخلی مصر و تلاش رسانه های مصری برای کشاندن پای این جنبش به درگیری های داخلی این کشور.

منبع مذکور اشاره کرد که آن دسته از رهبران حماس که از سوی دادگاه قاهره به اعدام محکوم شده اند، یا در نتیجه جنایت های دشمن صهیونیستی به شهادت رسیده اند و یا از قبل از انقلاب مصر و حتی بهار عربی، در زندان های این رژیم به اسارت گرفته شده اند.

این منبع خاطر نشان کرد که رسانه های مصری بدون ذکر هیچ منبعی چنین ادعایی را ساخته اند که همین مساله بی اساس بودن این ادعا را ثابت می کند.

وی تاکید کرد که مصر تدابیر امنیتی شدیدی را در مرز نوار غزه اتخاذ کرده و تمامی گذرگاه ها و راه های ارتباطی غزه با خارج را بسته و هیچ اعتنایی به درخواست های مکرر فلسطینیان برای بازگشایی این گذرگاه نشان نمی دهد، با این حال چطور می توان پذیرفت که مصر اجازه انتقال سلاح و یا ورود افراد مسلح به باریکه غزه و آموزش نظامی آنان در این باریکه را خواهد داد؟!

این مسئول جنبش حماس اظهار داشت که جنبش متبوعش هرگز در امور داخلی کشورهای عربی به ویژه مصر هیچ دخالتی نکرده و هرگز خود را به شایعات بی اساسی که می خواهد آن را از هدف اصلی خود یعنی آزاد سازی فلسطین و دفاع از قبله نخست مسلمانان بازدارد، مشغول نمی کند.

وی در پایان تاکید کرد که حماس هم برای شیخ قرضاوی و هم دیگر علمای امت اسلامی که حامی و پشتیبان ملت فلسطین هستند، ارزش و احترام زیادی قائل است.

اعتصاب غذای خضر عدنان وارد 17 روز شد

مرکز پژوهش های اسرا امروز پنج شنبه از سازمان های حقوقی بین المللی خواست تا رژیم صهیونیستی را برای آزادی شیخ خضر عدنان از رهبران جنبش جهاد اسلامی که از 17 روز پیش در زندان های این رژیم دست به اعتصاب غذا زده است، تحت فشار قرار دهند.

رأفت حمدونه مدیر مرکز پژوهش های اسرا در این باره گفت که خضر عدنان مبارزی در راه حقوق بشر است که اسرائیل با اقدامات خود علیه اسرای اداری فلسطین آن را نقض می کند و بدون هیچ لایحه اتهامی آنها را بازداشت کرده است.

نیروهای رژیم اشغالگر در تاریخ 8/7/2014 خضر عدنان را بازداشت کردند.

عدنان 37 ساله آغازگر نبرد «شکم های خالی» در زندان های رژیم صهیونیستی است و در سال 2011 پس از گذشت بیش از 66 روز از اعتصاب غذای وی مسئولان این رژیم مجبور شدند او را آزاد کنند.

در همین رابطه مرکز اسرا و حقوق بشر (احرار) گزارش داد که اداره زندان های رژیم صهیونیستی «خضر عدنان» را به دلیل اعلام اعتصاب غذا به سلول انفرادی زندان «هداریم» انتقال داد.

خانواده عدنان در این باره گفت که عدنان به محض اینکه مطلع شد رژیم صهیونیستی حبس اداری وی را برای سومین بار طی یکسال گذشته به مدت چهار ماه تمدید کرده است، اعتصاب غذای خود را اعلام کرد و اداره زندان نیز وی را به سلول انفرادی زندان هداریم انتقال داده است.

در همین رابطه شیخ خالد البطش از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین اخیرا طی سخنانی در تجمع همبستگی آمیز با اسرای فلسطین به خضر عدنان و همه اسرای در بند زندان های رژیم اشغالگر درود فرستاد و تاکید کرد که پیروزی همراه و همپیمان شیخ عدنان است همچنانکه وی در اعتصاب غذای نخست پیروز شد.

وی افزود که دشمن صهیونیستی با بازداشت مجدد شیخ عدنان می خواهد صبر و اراده وی را مورد آزمون قرار دهد اما عدنان بار دیگر به اعتصاب غذا متوسل شد تا به حق خود دست یافته و بازداشت اداری را بشکند.

دادگاه صهیونیستی شیخ «رائد صلاح» را به پرداخت غرامت محکوم کرد

دادگاه رژیم صهیونیستی در شهر اشغالی قدس حکم نهایی خود علیه شیخ رائد صلاح رئیس جنبش اسلامی اراضی اشغالی سال 48 فلسطین در پرونده گذرگاه کرامه را صادر کرد.

دادگاه صهیونیستی در واکنش به اعتراض شیخ صلاح به حکم اولیه و درخواست صدور حکم استیناف، ضمن تکرار حکم سابق شیخ صلاح، وی را به پرداخت 2200 دلار غرامت به اتهام اخلال در عمل پلیس صهیونیستی محکوم کرد. مصطفی سهیل رئیس موسسه حقوقی میزان خاطر نشان کرد که این حکم ناامید کننده بود و از نظر ما دادگاه صهیونیستی با صدور این حکم اشتباه کرد و محکوم کردن شیخ صلاح به اخلال در عمل پلیس صهیونیستی درست نیست؛ چرا که رئیس جنبش اسلامی به وظیفه خود در دفاع از کرامت یک زن مسلمان که همسرش بود، عمل کرده بود.

حادثه مذکور در تاریخ 4 آوریل سال 2012 روی داده بود که شیخ صلاح پس از ادای مناسک حج به همراه همسرش سعی در سفر از اردن به فلسطین اشغالی از طریق گذرگاه کرامه را داشت، اما پس از آنکه نظامیان صهیونیستی خود شیخ صلاح را تفتیش کردند، نوبت همسرش رسید و یک پلیس زن صهیونیستی خواستار تفتیش عریان همسر شیخ شد که این مساله اعتراض و مخالفت رئیس جنبش اسلامی اراضی 48 را به همراه داشت. رژیم صهیونیستی به این بهانه شیخ صلاح را به اخلال در عمل پلیس صهیونیستی متهم کرده است.

صهیونیست ها 11 فلسطینی را در کرانه باختری بازداشت کردند

نیروهای رژیم صهیونیستی شب گذشته و بامداد امروز پنج شنبه 11 فلسطینی را در کرانه باختری بازداشت کردند.

منابع محلی گفتند که نیروهای اشغالگر 5 جوان را از اردوگاه جنین، شهرک قباطیه و روستای دیر ابواضعیف در استان جنین بازداشت کردند.

منابع امنیتی در این باره گفتند که نیروهای اشغالگر محمد احمد نزال از قباطیه، انس عیسی یاسین، فرید علی یاسین، محمد زیاد فرحان السعدی از دیر ابواضعیف و عبد فضل جدعون از اردوگاه جنین را به بازداشت خود درآوردند.

نظامیان صهیونیست همچنین به منزل غسان السعدی اسیر آزاده فلسطینی در اردوگاه جنین یورش بردند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان