اشتغال مولد و سودآور برای زندانیان در اردبیل افزایش می‌یابد


اشتغال مولد و سودآور برای زندانیان در اردبیل افزایش می‌یابد

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی استان اردبیل گفت: افزایش میزان اشتغال مولد و سودآور برای زندانیان در مرکز اشتغال و زندان‌های استان اردبیل از جمله مهمترین برنامه‌هایی این اداره کل است.

به گزرش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، مراد فتحی عصر امروز در جلسه شورای اداری زندان‌های استان اردبیل در محل زندان مشگین‌شهر اظهار داشت: در سطح زندان‌های استان اردبیل فعالیت‌های مثبت و قابل قبولی در امر اصلاح و تربیت مددجویان و زندانیان انجام می‌شود که در بازدیدهای به عمل آمده از زندان‌های شمال استان این امر کاملا مشهود است.

وی با اشاره به موفقیت کار تیمی و گروهی در انجام امور بیان کرد: این کار می‌تواند نتایج و آثاری بسیار قابل قبول داشته و موفقیت‌هایی را به همراه داشته باشد که کار تیمی و گروهی در زندان‌های مشگین‌شهر، گرمی و مرکز اشتغال و بازداشتگاه شهرستان پارس‌آباد به شکل فراگیر وجود دارد که این امر زمینه ساز توفیق در اصلاح و تربیت زندانیان و رسیدن به اهداف عالی سازمان زندان‌ها در این مناطق شده است.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی استان اردبیل اشتغال زندانیان را یکی از مهمترین عوامل کاهش آسیب رفتارهای پرخطر در زندان دانست و گفت: با واگذاری کارها به زندانیان می‌توان در ایجاد انگیزه در این افراد موثر بود چرا که احساس ارزش کرده و در کنار این امر سود حاصل از کار وی زمینه‌ای را فراهم می‌آورد که برای شرکت در برنامه‌های اشتغال مولد رغبت داشته باشد.

فتحی با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان تصریح کرد: در این ماه شاهد برگزاری جشن‌های گلریزان در نقاط مختلف استان می‌شویم که باید مسئولان زندان‌ها در این زمینه تلاش کنند تا این جشن‌ها به شکل مردمی برگزار شود و با اطلاع‌رسانی شفاف از عملکرد ستاد دیه به مردم زمینه مشارکت و همکاری آنها در این جشن‌ها افزایش یابد.

وی با تاکید بر ایجاد فضای معنوی و مذهبی در ماه‌ها و مناسبت‌های شعبان و رمضان افزود: مسئولان زندان‌های استان باید به این امر توجه ویژه داشته باشند تا زمینه ترویج  فرهنگ و اندیشه قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت در محیط زندان‌ها فراهم آید.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی استان اردبیل اظهار کرد:‌ برای این امر باید با استفاده از شیوه‌های هنرمندانه و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های تمامی نیروهای فرهنگی و تربیتی برنامه‌هایی را برای 3 گروه مخاطب شامل کارکنان، سربازان وظیفه و زندانیان طراحی و اجرا کنیم تا شاهد نتایج مورد نظر در این حوزه باشیم.

وی با اشاره به مهمترین برنامه‌های مصوب شده بین مسئولان زندان‌ها استان بیان کرد: رسیدگی مستمر به وضعیت قضایی زندانیان، افزایش حضور مددکاران، روسای اندرزگاه‌ها و زندانهای در بندها، افزایش بازرسی‌های نوبه‌ای و غیرمترقبه از بندهای اقامتی برای تامین امنیت زندان‌ها و پیگیری پرونده‌های مددجویان تحت قرار و تعیین تکلیف آنها از جمله اهداف تعیین شده است.

فتحی افزایش میزان اشتغال مولد و سودآور برای زندانیان در مرکز اشتغال و زندان‌های استان را از جمله مهمترین برنامه‌ها دانست و گفت: توسعه اشتغال نشسته زندانیان، ادامه روند بازدید قضات از زندان‌ها و طراحی و اجرای برنامه‌های فرهنگی و تربیتی مناسب با اعیاد شعبانیه از دیگر موارد مصوب شده در زمینه بهبود مستمر امورات زندان‌ها و زندانیان استان است.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon