اجرای برنامه‌های فرهنگی و دینی برای زندانیان ضروری است


اجرای برنامه‌های فرهنگی و دینی برای زندانیان ضروری است

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه مشگین‌شهر گفت: زندان فرصتی مناسب برای ترویج احکام و عقاید اسلام در نزد زندانیان بوده که باید مسئولان زندان‌ها در این زمینه برنامه‌ریزی‌های لازم را داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، حجت‌الاسلام رضا باوقار عصر امروز در جمع اعضای شورای اداری استان اردبیل اظهار داشت: تربیت عملی بهترین راه و شیوه برای آموزش‌پذیری افرادی بوده که تحت تربیت ما قرار دارند و باید برای رسیدن به این مهم با عمل و رفتارمان وارد عرصه خطیر بازپروری نفوس به خطا رفته شویم.

امام جمعه مشگین‌شهر تصریح کرد: بسیاری از زندانیان به دلیل گرایش به اعمال خلاف و آسیب‌های اجتماعی از موهبت موعظه و آشنایی با معارف الهی محروم بوده‌اند که این امر زمینه‌ساز گرایش بیشتر آنها به آسیب‌ها و مخاطرات اجتماعی و گرفتار شدن‌شان در گرداب و منجلاب تاریکی می‌شود که باید در این زمینه در محیط زندان‌های استان و شهرستان مشگین‌شهر اقدامات فرهنگی انجام شود.

وی افزود: زندان فرصتی مناسب برای ترویج احکام و عقاید اسلام بوده که باید مسئولان زندان‌ها در این زمینه با دعوت از سخنرانان برجسته زندانیان را از معارف دینی و مواعظ اسلامی بهره‌مندکنند تا زمینه به خطا رفتن و گرفتاری در دامن گناهان بسترساز گرایش مجدد آنها به ارتکاب جرائم و آسیب‌های مختلف نشود.

رئیس دادگستری شهرستان مشگین‌شهر نیز در این جلسه گفت: حضور تیم مدیریتی زندان‌های استان در محیط زندان‌های شهرستان‌ها و بررسی مسائل و مشکلات آنها از نزدیک بیانگر عزم جدی در مسئولان زندان‌های استان برای اتخاذ بهترین تصمیم‌ها برای اداره و ساماندهی امور زندانیان است.

اسدالله بهزاد با اشاره به وضعیت مطلوب زندان مشگین‌شهر بیان کرد: باید با ایجاد فضاهای اشتغال در زندان‌ها از هدر رفتن نیروی زندانیان جلوگیری کنیم چرا که اگر از اهرم درآمدزایی برای اشتغال زندانیان استفاده کنیم ارتکاب مجدد جرم بعد از آزادی بسیار کم می‌شود.

وی با اشاره به نیاز کارکنان قضایی، زندان و نیروی انتظامی به آرامش روانی افزود: تامین معیشت مناسب کارکنان زندان‌های استان یکی از ملزومات ایجاد آرامش روانی برای آنها بوده چرا که این افراد امنیت جامعه و به تبع آن آرامش روانی جامعه را تامین می‌کنند.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon