"هسا" در حصار

"هسا" در حصار

خبرگزاری تسنیم: در حالی قرار بود واحدهای مسکن مهر پروژه "هسا" در پرند آذرماه سال گذشته تحویل متقاضیان شود که با گذشت حدود ۶ ماه این وعده مدیرعامل عمران پرند هنوز محقق نشده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اسفند ماه سال 92 باران هاشم‌زهی با اعلام افزایش قطعی قیمت مسکن مهر پروژه "هسا" از تحویل واحدهای این سایت به متقاضیان تا آذرماه سال 93 خبر داده بود.

وی با اشاره به این‌که برنامه اجرایی و مالی برای حل مشکل نیمه‌تعطیل بودن یک‌ساله پروژه هسا تدوین شده به تسنیم گفته بود: علاوه بر این  ظرف یکی دو روز آینده تفاهم‌نامه اصلاحیه قیمت امضا می‌شود.

وی با بیان "دو برنامه برای تعیین تکلیف این پروژه مشخص کردیم" تصریح کرد: در قالب برنامه اجرایی تا پایان آذرماه سال آینده کل پروژه ساخته، تکمیل و در اختیار مردم قرار می‌گیرد و در چارچوب برنامه مالی نیز پشتیبانی از فرآیند اجرای پروژه صورت خواهد گرفت.

وی اظهار کرد: آماده‌سازی پروژه‌های مسکن مهر، ساخت آنها و محوطه‌سازی با تسهیلات بانکی و آورده متقاضی انجام می‌شود که تا این لحظه تسهیلات پرداخت شده و آورده متقاضی با برنامه مالی تنظیم شده بر اساس اطلاع‌رسانی سهم خود را پرداخت کنند.

خردادماه سال گذشته مدیرعامل شرکت عمران پرند وعده جدیدی برای واگذاری واحدهای مسکن مهر "هسا" داد. هاشم‌زهی در این‌باره گفته بود: بر اساس برنامه زمانبندی اعلام شده که هسا به شرکت عمران پرند ارائه کرده است، واگذاری پروژه‌ها از اواخر بهمن‌ماه سال جاری آغاز می‌شود. امیدواریم این شرکت نیز مانند سایر سازندگان به تعهدات خود در خصوص پروژه‌های مسکن مهر عمل کند.

اما بهمن آمد و باز هم خبری از واگذاری واحدهای پروژه هسا نشد. در ادامه شرکت عمران پرند تیرماه 93 در اقدامی جالب توجه اولویت‌بندی تحویل پروژه‌های مسکن مهر را اعلام کرد.

بر این اساس قرار بود در اولویت اول افتتاح (تیرماه 93)  12 هزار و 421 واحد (79.7 درصد)، در اولویت دوم (شهریور 93) 13 هزار و 899  واحد، در اولویت سوم (بهمن 93)  12 هزار و 312 واحد، در اولویت چهارم3 هزار و 875 واحد و در اولویت پنجم (نیمه اول سال 94) 24 هزار و 794 واحد  تحویل متقاضیان شود.

این در حالی است که نه واحدهای اولویت اول، نه دوم، نه سوم و نه چهارم تحویل متقاضیان نشده و با تداوم روند کنونی خیلی نمی‌توان به تحویل واحدهای اولویت پنجم نیز امیدوار بود.

با وجود وعده‌های فراوان آذرماه سال گذشته (موعد تحویل واحدهای مسکن مهر هسا) خبر رسید که تکمیل واحدهای مسکن مهر هسا با گذشت بیش از یکسال از عمر دولت یازدهم همچنان متوقف است. در حالی وعده‌های داده شده در خصوص واگذاری واحدهای مسکن مهر پروژه هسا یکی پس از دیگری رنگ باخت که متقاضیان این پروژه با توجه به فراخوان شرکت عمران پرند نسبت به واریز آورده خود اقدام کرده‌اند.

قرار بود واحدهای این پروژه با آورده 10 تا 11 میلیون تومانی به متقاضیان واگذار شود، اما با روی کار آمدن دولت یازدهم قیمت ساخت بر اساس دستورالعمل شماره 3 افزایش یافت و به متقاضیان نسبت به واریز به موقع آورده علی‌الحساب پیامک اخطار ارسال شد.

با آنکه متقاضیان به امید تحویل واحدهای مسکن مهر در اسرع وقت نسبت به واریز آورده خود اقدام کرده‌اند، اما همچنان تکمیل واحدهای مسکن مهر پروژه هسا متوقف است.

مشخص نیست با وجود تکمیل آورده توسط متقاضیان، دلیل عمدم تکمیل این واحدها چیست. شرکت عمران پرند همواره توپ را به زمین متقاضیان انداخته و آنها را عامل عدم تکمیل و واگذاری معرفی کرده است.  اما به نظر می‌رسد دلایل دیگری در امر دخیل است و دیواری کوتاه‌تر از متقاضیان مسکن مهر پیدا نشده است.

آنچه مشخص این است که پروژه‌های مسکن مهر هسا در یک حصار نامرئی قرار گرفته‌اند که کلید حل آن فقط در دست شرکت عمران پرند است. باید این نکته را نیز در نظر داشت که سقف تسهیلات مسکن مهر 5 میلیون تومان افزایش یافته است و این مسئله بدون شک می‌تواند طلسم چند ساله توقف تکمیل پروژه‌های مسکن مهر پرند به‌خصوص سایت هسا را بشکند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه