فرهنگ قرآنی در جامعه گسترش یابد


فرهنگ قرآنی در جامعه گسترش یابد

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه اردبیل با تاکید بر ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه گفت: جایگاه خداوند، قرآن وائمه اطهار بسیار جایگاهی والایی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی در یادواره شهدای روستای صلوات مشگین‌شهر اظهار داشت: شهدا و ایثارگران نقش بسیار مهم و اساسی در شکل‌گیری و تداوم انقلاب اسلامی داشته‌اند که ما باید با پاسداری از اهداف و آرمان‌های این شهدای والامقام قدردان تلاش‌ها و جافشانی‌های آنها باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با بیان اینکه صحت بدن بزرگترین و اساسی‌ترین سرمایه هر انسانی است، گفت: شهدا از این سرمایه و جان خود برای پاسداری از ارزش‌های نظام اسلامی گذشتند و اجازه ندادند که دشمنان کوچکترین تعرضی به خاک کشورمان داشته باشد و این سرافرازان اهمیت شهادت را به درستی درک کردند.

وی با تشریح جایگاه شهدا در نزد خداوند بیان کرد:‌ برای پیروزی انقلاب اسلامی و پایداری نظام جمهوری اسلامی هزاران شهید تقدیم نظام شده تا بدون وابستگی به سایر کشورها و ابرقدرت‌ها بتوانیم برای کشور تصمیم‌گریری کنیم و مسیر سعادت آن را رقم بزنیم که پدیدآورندگان اصلی اقتدار و استقلال کنونی کشور شهدای والامقام هستند که جایگاهی ویژه در نزد خداوند دارند.

عاملی تصریح کرد: اهمیت و جایگاه شهدا به اندازه‌ای است که هر کجا که خون شهیدی افتاده باشد به اندازه مکان معنوی مسجد از اهمیت و ارزش بالایی برخوردار است که با توجه به اهمیت جایگاه شهدا و شهادت باید تلاش کنیم تا اهداف ناب این سرافرازان در جامعه ترویج و اشاعه یابد.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه افزود: جایگاه خداوند، قرآن  وائمه اطهار بسیار جایگاهی والا بوده که نباید از این جایگاه‌ها برای رسیدن به مقاصد و اهداف خود استفاده کنیم چرا که اهمیت و جایگاه آنها بسیار والاتر و ارزشمندتر از آن است که بخواهم برای رسیدن به مقاصد خود از آنها استفاده کنم.

وی با اشاره به اقتدار کنونی کشور اظهار کرد: در حال حاضر تنها کشوری که با وجود تحریم‌ها و تهدیدهای مختلف حاکمیت خود را در منطقه به دست آورده جمهوری اسلامی ایران است و به همین دلیل دشمنان همیشه در صدد ضربه زدند و دشمنی با این نظام و مردم آن هستند که نباید اجازه چنین امری را به آنها بدهیم.

امام جمعه اردبیل با اشاره به مذاکرات هسته‌ای کشورمان با 5+1 بیان کرد: بنابر اذعان برخی سران کشورهای غربی آمریکا به گونه‌ای در مقابل جمهوری اسلامی ایران ایستاده که به مانند ایستادگی در مقابل ابرقدرت جهانی است که این نشانگر قدرت و صلابت جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های بین‌المللی است که باید قدردان این نعمت بزرگ بوده و برای شکست توطئه‌های دشمنان در بر هم زدن اقتدار کنونی کشور تلاش کنیم.

آیت‌الله عاملی تصریح کرد: راهکار اساسی برای غلبه بر توطئه‌ها و ترفندهای دشمنان آشنایی نسل امروزی با فرهنگ ایثار و شهادت و بصیرت‌افزایی آنها بوده تا در مقابل دشمنان مقاومت و پایداری کرده و بتوانند همچون گذشته تمامی نقشه‌های دشمن را خنثی کنند که برگزاری محافل یادواره‌های شهدا از مهمترین راهکارهای انتقال این فرهنگ به نسل امروزی به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon