آیت الله علم الهدی: آمریکا راه‌اندازی جنگ نیابتی را در پشت پرده مذاکرات دنبال می‌کند

آیت الله علم الهدی: آمریکا راه‌اندازی جنگ نیابتی را در پشت پرده مذاکرات دنبال می‌کند

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه مشهد مقدس گفت: آمریکا در مسئله مذاکره با فتنه و توطئه آمده تا بر همه چیز ما مسلط شود و از آن طرف در اجلاس کمپ دیوید یک مشت اراذل خودش را جمع کرده و یک جنگ نیابی را می‌خواهد علیه ما شروع کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه نخست نماز جمعه مشهد مقدس در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: مناسبتی امروز است که تذکرش مفید است و آن اینکه شهر مقدس مشهد از پرسابقه ترین شهرهای کشور از نظر انعقاد نماز جمعه است، بعد از شهریور 20 که تنگناهای رضاخان ملعون برداشته شد، شاید نخستین شهری که نماز جمعه در آن برپا شد شهر مشهد بود و از آن زمان تاکنون نماز جمعه حدود 70 سال در مشهد مقدس منعقد است.

آیت الله علم الهدی بیان کرد: مرحوم آیت الله شیخ غلامحسین تبریزی آن زمان در مشهد اقامه نماز کرد و امروز مقارن با رحلت این عالم بزرگوار است که موسس انعقاد نماز جمعه در مشهد مقدس بوده است. وی در خفقان شدید نظام دست نشانده انگلیس نماز جمعه را اقامه کرد.

عصو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) نماد عشق به خداوند متعال است. حسین، حسینی است که سرمایه ارزشمندی در زندگی ما است و راهبرد زندگی سیاسی و اجتماعی خود را از امام حسین(ع) و کربلا می‌گیریم.

وی افزود: وضعیت امروز زندگی اجتماعی ما این است که جامعه در محاصره توطئه و فتنه است، آمریکا به عنوان محور استکبار جهانی تمام کفر را یکپارچه کرده است، اصلا 5+1 وجود ندارد، مذاکره با یک است و پنجی در میان نیست زیرا روس و چین در برابر آمریکا عقب نشینی کرده‌اند و این یک هم از دو طرف ما را محاصره کرده است از طرفی در مذاکره روی به زیاده خواهی آورده است، در مسئله مذاکره با فتنه و توطئه آمده تا بر همه چیز ما مسلط شود و از آن طرف در اجلاس کمپ دیوید یک مشت اراذل خودش را جمع کرده و یک جنگ نیابی را می‌خواهد علیه ما شروع کند.

علم الهدی بیان کرد: ما با مذاکره مخالف نیستیم زیرا مقام معظم رهبری مخالف نبودند اما از اول هم فرمودند خوش بین نیستم، طرف مذاکره دیگر رئیس جمهور آمریکا نیست بلکه کنگره آمریکا است که بیش از 400 نماینده دارد که دو سوم آنها صهیونیست قطعی است.

وی خاطرنشان کرد: این مسائلی است که خودشان اظهار می‌کنند، وزیر خزانه داری آمریکا گفته مذاکرات به جاهای خوبی رسیده و اگر بازرسی‌ها محقق شود بهترین شبکه اطلاعاتی برای ما فراهم می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: اینها یک بار جنگ نیابی را علیه ما تجربه کردند و آن جنگ هشت ساله بود، آن زمان حتی لوله توپ نداشتیم و هشت سال مردم ما ایستادند و دنیای استکبار را پشیمان کردند. امروز که جوانان دلاور ما با همه قدرت و امکانات پهپاد آمریکایی را می‌نشانند و از روی آن کپی تهیه می‌کنند در جنگ نیابی آمریکا حریف ما هستند؟ می‌خواهند قدرت را در مذاکرات از ما بگیرند و بعد جنگ نیابی راه بیندازند و آنچه ما را آرام می‌کند تکیه بر ولایت مانند سیره صدیقه اطهر است.

علم الهدی گفت: این ملت یک عمر یا حسین گفتند و این درس را یاد گرفتند که در مقابل آمریکا تسلیم نمی‌شوند و چشمشان بر مسئله ولایت و رهبری است. ما با توافقی موافقیم که مشکلاتمان را حل کنیم و نه با توافقی که همه چیزمان را بدهیم، دولت ما بچه این انقلاب است و اینها هم در حقیقت بر سر این سفره نشسته‌اند و این خط فکری را دولت ما در کنار ملت دارد.

وی گفت: عزیزان مذاکره کننده ما بجایی آن کسانی که در شب عملیات جلو می‌رفتند و تا زمانی که بدنشان روی میدان مین پودر شود مقاومت کردند، مذاکره کنندگان باید در جبهه مذاکره از اینها نیابت کنند و به نیابت شهدا وارد خاکریز مذاکره شوند و باید همان موضع را داشته باشند.

علم الهدی بیان کرد: عزیزان ما در سنگر مجلس نیز نماینده این مردم هستند و باید با کمال قدرت قضایا را رصد کنند و پشت خاکریز باشند و تیم مذاکره کننده را حمایت کنند و از طرفی رصد کنند تا عقب نشینی مسموم و خطرناک برای ما شکل نگیرد.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon