اعتراض ایران فدراسیون جهانی والیبال را مجبور به عذرخواهی کرد

اعتراض ایران، فدراسیون جهانی والیبال را مجبور به عذرخواهی کرد

خبرگزاری تسنیم: فدراسیون والیبال ایران به رده‌بندی اشتباه تیم‌های ملی نوجوانان در سایت فدراسیون جهانی اعتراض کرد و کمیته رویدادهای بین‌المللی والیبال پس از بررسی موضوع از ایران عذرخواهی کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت فدراسیون والیبال، چندی پیش فدراسیون جهانی والیبال تازه‌ترین رده‌بندی جهانی تیم‌های نوجوانان را اعلام کرد که در آن تیم والیبال نوجوانان کشورمان در مکان سوم قرار گرفت و این در حالی بود که در رده‌بندی اعلام شده امتیازات تیم‌های اروپایی که مسابقات قهرمانی اروپا را پشت سر گذاشته بودند، اشتباه محاسبه شده بود. با توجه به اینکه در قرعه‌کشی مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان تأثیر زیادی خواهد داشت و جدول مسابقات براساس این رده‌بندی چیدمان خواهد شد، مسئولان تیم والیبال نوجوانان کشورمان پس از انجام بررسی لازم از طریق فدراسیون والیبال به FIVB اعتراض کردند و رده‌بندی اعلام شده را اشتباه اعلام کردند.

بر این اساس طبق فرمول تعریف شده فدراسیون جهانی والیبال تیم‌های اول تا پنجم مسابقات قهرمانی هر قاره به ترتیب برای قرار گرفتن در جدول رده‌بندی جهانی امتیازات 30 ٬ 26 ٬ 22 ٬ 18 و 14 را به خود اختصاص می‌دهند و این فرمول برای رده‌های سنی مختلف اجرا می‌شود٬ اما مسئولان فدراسیون جهانی والیبال با یک اشتباه بزرگ در این محاسبه، رده‌بندی تیم‌های نوجوانان را در سال 2014-2015 اشتباه اعلام کرده‌اند.

پس از اعتراضات رسمی و پیاپی فدراسیون والیبال ایران و پیگیری‌های جدی، بالاخره FIVB مجبور به پاسخ و واکنش شد. روز گذشته گابریل مدیر کمیته رویدادهای بین‌المللی FIVB با ارسال نامه‌ای به محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال کشورمان ضمن عذرخواهی از اشتباه به وجود آمده آن را مربوط به اشکالات موجود در بخش انفورماتیک FIVB دانست و اعلام کرد تا چند روز آینده پس از برطرف کردن این مشکلات، رده‌بندی صحیح اعلام و قرعه‌کشی مسابقات نوجوانان جهان هم 23 و 24 ژوئن در آرژانتین برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/1

پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon