ازار و مورینیو جوایز برترین‌های لیگ‌برتر فصل ۱۵-۲۰۱۴ را کسب کردند


ازار و مورینیو جوایز برترین‌های لیگ‌برتر فصل 15-2014 را کسب کردند

خبرگزاری تسنیم: بال بلژیکی و سرمربی تیم فوتبال چلسی جوایز برترین بازیکن و برترین مربی فصل جاری لیگ برتر انگلیس را از آن خود کردند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، ادن ازار، ستاره بلژیکی تیم فوتبال چلسی که ماه گذشته به عنوان برترین بازیکن فصل به انتخاب اتحادیه بازیکنان حرفه‌‌ای فوتبال انگلیس (PFA) و همچنین به عنوان بازیکن فصل از نگاه انجمن فوتبال‌نویسان انگلیس معرفی شد، مزد عملکرد خوب خود در فصل جاری را که طی آن قهرمانی آبی‌پوشان لندن در لیگ برتر پس از پنج سال رقم خورد، با کسب یک جایزه دیگر گرفت. او این بار جایزه برترین بازیکن فصل لیگ برتر انگلیس را از آن خود کرد.

ازار در این فصل 19 گل به ثمر رسانده که 14 گل او در لیگ برتر بوده است از جمله تنها گل پیروزی چلسی برابر کریستال‌پالاس در هفته سی‌‌و‌پنجم که قهرمانی آبی‌پوشان لندن را قطعی کرد. ازار برای کسب عنوان برترین بازیکن لیگ برتر در فصل 15-2014 رقبایی همچون جان تری، نمانیا ماتیچ و سسک فابرگاس که هر سه آنها هم‌تیمی‌هایش هستند، داشت.

سازمان لیگ برتر انگلیس همچنین ژوزه مورینیو، سرمربی پرتغالی چلسی را به عنوان برترین مربی لیگ برتر در فصل جاری معرفی کرد. آقای خاص در حالی به این عنوان دست پیدا کرده است که در طول فصلی که تیمش از ابتدا تا انتهای آن صدرنشین بود، حتی یک بار هم جایزه بازیکن ماه لیگ برتر را کسب نکرد.

مورینیو برای کسب این عنوان رقبایی مانند رونالد کومان (سرمربی ساوتهمپتون)، گری مانک (سرمربی سوانزی)، نایجل پیرسون (سرمربی لسترسیتی) و آرسن ونگر (سرمربی آرسنال) داشت. مورینیو پیش از این دو بار در پایان فصول 05-2004 و 06-2005 برنده جایزه مربی فصل لیگ برتر شده بود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon