عربستان بزرگ‌ترین و مجلل‌ترین هتل جهان را در مکه احداث می‌کند

عربستان بزرگ‌ترین و مجلل‌ترین هتل جهان را در مکه احداث می‌کند

خبرگزاری تسنیم: آل سعود در راستای محو هویت اسلامی شهر مکه مکرمه تصمیم دارد مرتفع ترین و فاخرترین هتل جهان را در این شهر احداث کند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه الکترونیکی «عاجل»، برخی رسانه های غربی در گزارشی ضمن پرداختن به برج های آسمان خراش «کدی» که عربستان قصد احداث آن در مکه مکرمه را دارد، نوشتند که هزینه این برج‌ها که بزرگ ترین هتل در جهان است به 3.5 میلیارد دلار معادل 13 میلیارد ریال سعودی می‌رسد.

پایگاه «citmagazine» ویژه اخبار ساخت و ساز و املاک روز پنج شنبه (21 می 2015) نوشت که داشتن مساحت بزرگ تنها مشخصه برج‌های کدی نیست بلکه این ساختمان شامل 12 برج است که 10 برج آن به هتل‌های چهار ستاره و 2 برج دیگر به هتل‌های پنج ستاره اختصاص خواهد داشت.

شرکت بن لادن که مسئول اجرای این پروژه است از طراحی ابتکاری این برج ها که قرار است همانند یک قلعه بزرگ در صحرا باشد، خبر داد.

بر اساس این گزارش، مسئولان عربستان از شرکت «دار الهندسه» یکی از شرکت های مهندسی ویژه طراحی های بی نظیر در جهان خواسته است تا طراحی خلاقانه ای برای این هتل‌های فاخر انجام دهد.

این برج ها همچنین دارای باندهای فرود هلی کوپتر در پشت بام هتل و نیز اتاق‌های تشریفاتی برای استقبال از پادشاهان و خانواده‌های آنها و نیز چندین پاساژ و سالن کنفرانس بزرگ خواهد بود.

روزنامه دیلی میل در این باره نوشت که برج‌های کدی قرار است در مساحتی بالغ بر 1.2 میلیون متر مربع ساخته شود و برج های 12 گانه هر کدام حاوی 44 طبقه و مجموع اتاق های آن به 10 هزار اتاق خواهد رسید و همین مسئله باعث می شود که برج های کدی به بزرگ ترین هتل در جهان تبدیل شود به طوریکه یکی از سه هتل بزرگ جهان در حال حاضر شامل دستکم 9 هزار اتاق است و این ساختمان همچنین شامل 70 رستوران خواهد بود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت