تمجید رئیس شورای استانداری کربلا از حمایت‌های ایران در جنگ علیه داعش

تمجید رئیس شورای استانداری کربلا از حمایت‌های ایران در جنگ علیه داعش

خبرگزاری تسنیم: رئیس شورای استانداری کربلا در دیدار با وزیر دفاع کشورمان ضمن تقدیر از حمایت‌های بی‌دریغ ایران در جنگ با داعش بر ضرورت حمایت همه کشورها در نبرد با این گروه تکفیری تأکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه النهرین، نصیف الخطابی رئیس شورای استانداری کربلا اعلام کرد: روابط عراق و ایران ریشه‌دار است و عوامل متعددی از جمله هدف مشترک، دین و عقیده و دشمن مشترکی که خیر دو  کشور را نمی‌خواهد این روابط را رقم می‌زند.

وی در دیدار با حسین دهقان وزیر دفاع ایران گفت: عراق در جنگ با داعش به نیابت از دنیا و منطقه با همه کوردلان و تکفیری‌ها می‌جنگد و این نیازمند حمایت جدی همه کشورها از عراق است.

الخطابی از نقش دولت و ملت ایران در حمایت از عراق در جنگ با گروه‌های تکفیری تمجید کرد و افزود: نیروهای مردمی و امنیتی مستقر در مرزهای استان مقدس کربلا در آمادگی کامل برای مقابله با تلاش داعشی‌ها و مقابله با نیت شوم آنها برای ورود به کربلا هستند و مناطق نزدیک به کربلا گورستان آنها خواهد بود.

رئیس شورای استان کربلا تأکید کرد: روابط ایران و عراق ریشه‌دار است.

از سوی دیگر وزیر دفاع ایران تلاش‌های نیروهای امنیتی و مردمی و دستاوردهای بزرگ و پیروزی‌های گسترده آنها در بسیاری از مناطق عراق از جمله در جرف‌النصر،‌ تکریت و آمرلی را مورد تمجید قرار داد و از حمایت ایران از عراقی‌ها و کسانی که با تروریست‌ها و تکفیری‌ها می‌جنگند، خبر داد.

حامد صاحب عضو شورای استان کربلا گفت: در دیدار شورای کربلا با وزیر دفاع ایران موضوعات سیاسی و امنیتی مربوط به عراق و منطقه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. مهمترین موضوع مورد بحث روند عملیات نظامی علیه داعش در شهرهای عراق بود.

وی افزود: ایران از زبان وزیر دفاع خود بر حمایت از عملیات نظامی نیروهای امنیتی ضد داعش تأکید کرد. جمهوری اسلامی در ایران درباره حمایت و تقویت گروه‌های مقاومت اهتمام ویژه‌ای دارد.

انتهای پیام/ر1

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان