موفق الربیعی: اهل سنت عراق اعتمادی به آمریکایی‌ها ندارند

موفق الربیعی: اهل سنت عراق اعتمادی به آمریکایی‌ها ندارند

خبرگزاری تسنیم: یکی از نمایندگان پارلمان عراق با اشاره به بی تفاوتی آمریکا در جنگ علیه گروه تکفیری داعش گفت: اهل سنت در عراق اعتماد خود را به آمریکایی‌ها برای حمایت از آنها و شهرهایشان از دست داده اند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه النهرین، موفق الربیعی تاکید کرد: ساکنان سنی غرب عراق پس از اینکه داعشی هایی که از سوریه آمدند و الرمادی را تصرف کردند دیگر به آمریکایی ها اعتمادی ندارند.

وی افزود: آمریکایی‌ها از ترس موفقیت نیروهای امنیتی در الانبار به العبادی فشار وارد می کنند تا نیروهای مردمی به الانبار اعزام نشوند.

الربیعی تاکید کرد: استراتژی آمریکا که از سوی آمریکا در نیمه سال گذشته اعلام شد، شکست خورده است زیرا گفته بود که داعش را ضعیف و سپس نابود می کنند.

مشاور امنیت ملی سابق عراق و نماینده کنونی در پارلمان عراق تصریح کرد: سقوط الرمادی نشان دهنده شکست استراتژی آمریکا در عراق است. باوجود اینکه داعشی های تروریست که از سوریه به الرمادی آمدند در مقابل دیدگاه آمریکا حرکت می کردند اما از حمله ائتلاف بین المللی خبری نبود.

الربیعی اعلام کرد: اهل سنت در عراق اعتماد خود را به آمریکایی ها برای حمایت از آنها و شهرهایشان از دست داده اند و این کار آمریکا را برای راضی کردن عشایر سنی برای آموزش دیدن نزد نظامیان آمریکایی دشوار می کند.

وی افزود: ساکنان الانبار آمریکا را مسئول سقوط الرمادی به دست داعش به دلیل فشار بر حیدر العبادی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق برای ممانعت از ورود نیروهای مردمی به الانبار برای دفاع از آن قبل از سقوطش می دانند.

انتهای پیام/ر

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان