«گُلونی» نماد حجاب، عفاف و غیرت زنان لرستان است


«گُلونی» نماد حجاب، عفاف و غیرت زنان لرستان است

خبرگزاری تسنیم: امام‌جمعه کوهدشت گفت: گلونی مظهر عفاف، حجاب و غیرت زنان استان لرستان بوده و نباید این برنامه‌ها که به آبروی استان ضربه وارد می‌کند برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کوهدشت، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابراهیم طهماسبی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کوهدشت ضمن گرامی‌داشت میلاد باسعادت امام حسین(ع) و روز پاسدار، اظهار داشت: پاسداری معنای گسترده‌ای دارد، پاسداری از ارزش‌ها، دین و پاسداری از مرزها است و تنها یک لفظ نیست.

وی بابیان اینکه برخی فکر می‌کنند اهمیت فناوری هسته‌ای فقط مربوط به صنعت برق و دارو است، افزود: فناوری هسته‌ای فقط مربوط به صنعت برق و داروها نیست بلکه ما از این طریق می‌توانیم در بحث هوافضا پیشرفت داشته باشیم.

امام‌جمعه شهرستان کوهدشت گفت: ما برای سوخت فضاپیماهایی که به بالای جو زمین می‌فرستیم احتیاج به سوخت هسته‌ای داریم و این امر مستلزم غنی‌سازی بالا است.

وی تصریح کرد: برای شناسایی عمر آثار تاریخی و باستانی، درمان بیماری‌های سرطان و تیروئید به غنی‌سازی نیاز است، اما حتی آن‌ها به غنی‌سازی زیر 5 درصد هم ایراد می‌گیرند.

طهماسبی با اشاره‌ای به تحولات عراق و سوریه و یمن گفت: هرآنچه در یمن رخ داده است نقشه آمریکا است که به مردم مظلوم این کشور ظلم می‌کنند ولی به‌زودی خود این کشورهای ظالم خسارت می‌بینند.

خطیب نماز جمعه کوهدشت با بیان "فرزندان انقلابی و هسته‌ای ما بیدار و هوشیار هستند" عنوان کرد: دشمن ما آمریکایی است که رحم ندارد و مقاصد پلیدانه و جاسوسی دارد و اکنون در موضوع هسته‌ای دبه در می‌آورد.

طهماسبی در واکنش به همایش «گلونی» در خرم‌آباد گفت: آیا فرهنگ لرستان فقط رقص است؟ این اداره میراث فرهنگی باید میراث فرهنگ و دین و دیانت مردم باشد، نه اینکه با پول بیت‌المال رقص مختلط راه‌اندازی کند.

وی اظهار داشت: ما خواهان برکناری مدیران برگزار کننده این همایش هستیم و میراث فرهنگی باید پاسخگو باشد و این خواست ائمه جمعه سراسر استان لرستان و جوانان حزب‌اللهی است.

امام‌جمعه کوهدشت افزود: گلونی مظهر عفاف و حجاب زنان استان لرستان بوده و نباید این برنامه‌ها که به آبروی استان ضربه وارد می‌کند برگزار شود.

انتهای پیام/ب*

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon