نیمی از خط یک مترو اصفهان تا پایان امسال افتتاح می‌شود


نیمی از خط یک مترو اصفهان تا پایان امسال افتتاح می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان گفت: خط یک از ایستگاه ترمینال صفه در جنوب اصفهان شروع می‌شود و تا قدس به طول ۲۰ کیلومتر ادامه دارد که ان‌شاالله تا پایان امسال از شهدا تا قدس یعنی نزدیک به ۱۰ کیلومتر آن به راه می‌افتد.

جواد شعرباف در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان پیرامون روند اجرای پروژه قطار شهری و اختلافات پیش آمده با میراث فرهنگی اظهار داشت: ما مشکل و اختلافی با میراث نداریم اما کار ما با میراث فرهنگی گره خورده است.

وی با بیان اینکه جبهه کاری ما در شمال و جنوب ایستگاه امام حسین(ع) به دلیل مسائل میراث بسته شده، تصریح کرد: میراث فرهنگی باید برای ما تعیین تکلیف کند که باید چه کاری انجام دهیم تا عملیات آن شروع شود، ما به دنبال حفظ میراث فرهنگی هستیم و با نگهداری از آثار تاریخی به نحوی که با ادبیات جهانی بخواند و نظر کارشناسان میراث تأمین شود، مشکلی نداریم.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان با اشاره به بازدید استاندار و مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان از پروژه مترو خاطرنشان کرد: استاندار و مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان از پروژه مترو بازدید کردند و اکنون در حال بررسی موضوع هستند

وی با بیان اینکه هر گوشه این شهر را که کلنگ بزنی قطعه‌ای از آثار تاریخی پیدا می‌شود، گفت: در شمال ایستگاه امام حسین(ع) تونل آبرو پیدا شده که هنوز کارشناسان درمورد حوزه عمل این تونل و ابتدای و انتهای آن اطلاعات دقیقی ندارند و همه چیز بر حدس و گمان است.

شعرباف بیان کرد: کارشناس میراث فرهنگی به صورت 24 ساعته در ایستگاه مترو ایستاده چرا که ما که کار میراثی نمی‌کنیم و ناظر میراثی عملیات ما را چک می‌کند اما کار میراثی با کار ما هماهنگی نداشته و آنها حوزه دیگر و ما حوزه دیگری داریم، کار آنها دقت و ظرافت خاص خود را دارد و کار ما کار مهندسی بوده و با بیل و لودر و دستگاه حفار روبرو هستیم.

وی افزود: نزدیک به یک سال است که ما در ایستگاه انقلاب و ایستگاه امام حسین(ع) کار حفاری انجام می‌دهیم و کار ما گیر آنها است آنها نمی‌توانند با بیل و لودر کار کنند و باید با وسایل خاص و به صورت سانت سانت زمین را حفر کنند.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان در پاسخ به اینکه چه خبر خوشی پیرامون مترو برای شهروندان اصفهان دارید، اظهار داشت: مشکلات زیاد بوده اما تصمیم داریم امسال بیش از نصف خط یک را راه بیندازیم.

وی خاطرنشان کرد: خط یک از ایستگاه ترمینال صفه در جنوب اصفهان شروع می‌شود و تا قدس به طول 20 کیلومتر ادامه دارد که ان‌شاالله تا پایان امسال از شهدا تا قدس یعنی نزدیک به 10 کیلومتر آن به راه می‌افتد.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon