۶۵ درصد حمل بار استان سمنان مربوط به مواد معدنی است‌


65 درصد حمل بار استان سمنان مربوط به مواد معدنی است‌

خبرگزاری تسنیم: رئیس اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی استان سمنان از بالا بودن هزینه حمل بار در این استان انتقاد کرد و گفت: ۶۵ درصد حمل بار استان سمنان مربوط به مواد معدنی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، علی‌اصغر جمعه‌ای در نشست اعضای اتاق بازرگانی استان سمنان و مدیران این استان با نخبگان تولید و صنعت سمنان در اتاق بازرگانی این استان اظهار داشت: متوسط هزینه حمل بار در استان سمنان از متوسط کشوری بالاتر است.

وی افزود: هزینه‌های حمل‌ونقل کالاهای تولیدی، سهم زیادی در هزینه‌های تمام‌شده آن دارد و ازاین‌رو برای رقابت‌پذیرتر شدن آن باید هزینه حمل بار در استان سمنان کاهش یابد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی استان سمنان عنوان کرد: دولت باید برای رفع این مشکل، بسته و سیاست حمایتی خود را شامل بخش حمل‌ونقل بار تولیدکنندگان در کشور و ازجمله استان سمنان کند.

جمعه‌ای بابیان اینکه باید تعداد شرکت‌های حمل‌ونقل بار در استان سمنان و نیز سطح فعالیت آن نیز افزایش یابد تصریح کرد: استان سمنان به ایجاد فضای رقابتی بین شرکت‌های حمل بار نیازی جدی دارد.

مشارکت بیشتر شبکه ریلی در حمل‌ونقل بار در استان سمنان ازجمله مهم‌ترین راهکارهای کاهش هزینه‌های حمل بار در استان سمنان بود که وی به آن اشاره کرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی استان سمنان با اشاره به تنوع و نوع بارهای این استان گفت: حدود 65 درصد از بار استان سمنان از نوع معدنی و بیشتر آن شامل گچ واحدهای تولیدی این استان است.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon