مذاکرات آمریکا و کوبا بدون اعلام بازگشایی سفارتخانه به پایان رسید

مذاکرات آمریکا و کوبا بدون اعلام بازگشایی سفارتخانه به پایان رسید

خبرگزاری تسنیم: دور جدید مذاکرات مقام‌های ارشد آمریکا و کوبا در حالی به پایان رسید که دو طرف هنوز بر سر بازگشایی سفارتخانه در هاوانا و واشنگتن اختلاف نظر دارند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از آسوشیتدپرس، سومین دور مذاکرات آمریکا و کوبا امروز جمعه به پایان رسید ولی دو طرف به توافق نهایی برای بازگشایی سفارتخانه دست پیدا نکرده‌اند.

هیئت مذاکره کننده کوبا با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرده است که دو طرف برای ادامه مذاکرات به توافق رسیده‌اند ولی هیچ اشاره‌ای به زمان دور بعدی مذاکرات نکرده است.

به نظر می‌رسد هنوز اختلافات زیادی وجود دارد که باید حل و فصل شود. روبرتا یاکوبسن مذاکره کننده ارشد آمریکایی پیش از این تأکید کرده بود که سفارت جدید آمریکا در کوبا فعالیت خود را با محدودیت‌ها و کنترل‌هایی در زمینه سفر دیپلمات‌ها و سایر محدودیت‌هایی که در کشورهای اقتدارگرا اعمال می‌شود، آغاز خواهد کرد ولی واشنگتن مصمم به کاهش این محدودیت‌ها است.

مقام‌های وزارت خارجه آمریکا به چین و ویتنام به‌عنوان الگوهایی برای برقراری روابط دیپلماتیک با کوبا اشاره می‌کنند. در چین، محدودیت‌هایی برای سفر دیپلمات‌های آمریکایی اعمال می‌شود و دیپلمات‌ها باید برای سفر به مناطق مختلف این کشور از وزارت خارجه چین مجوز دریافت کنند.

در دسامبر 2014 میلادی، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا تصمیم خود را برای از سرگیری روابط سیاسی با کوبا اعلام کرد. 16 ژانویه، آمریکا بازنگری قوانین مربوط به تسهیل سیاست‌های تجاری و سفر با کوبا را آغاز کرده است. آمریکا از سال 1961 میلادی تحریم‌های زیادی را علیه دولت کوبا اعمال کرده است.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان