سناتورهای آمریکایی به‌دنبال اعمال فشار به پنتاگون برای انتشار گزارش ایران هستند

سناتورهای آمریکایی به‌دنبال اعمال فشار به پنتاگون برای انتشار گزارش ایران هستند

خبرگزاری تسنیم: دو سناتور جمهوری‌خواه با اعمال فشار به وزارت دفاع آمریکا به‌دنبال منتشر شدن گزارش این وزارتخانه درباره بخش نظامی ایران تا پایان ماه جاری میلادی هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از د هیل، مارک روبیو و تد کروز، دو سناتور جمهوری‌خواه در تلاش هستند تا برای انتشار گزارش وزارت دفاع آمریکا درباره ارتش ایران به این وزارتخانه فشار وارد کنند. این دو سناتور به‌همراه جان ایساکسون و دیویت پردو اعلام کردند که برای ارزیابی کامل توافق هسته‌ای به این گزارش نیاز دارند.

چهار سناتور فوق امروز (جمعه) در نامه‌ای به اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا نوشتند: غیرمنطقی است که از کنگره انتظار داشت بدون دسترسی به اطلاعات این گزارش ارزیابی کاملی از مفاهیم هرگونه توافق هسته‌ای با ایران داشته باشد.

این سناتورها به‌دنبال آن هستند تا با اعمال فشار به وزارت دفاع آمریکا گزارش فوق را تا تاریخ 30 می منتشر سازد. مهلت اولیه برای انتشار این گزارش پایان ژانویه بود. جنجال فوق در پی تلاش مذاکره کننده‌های ایران، آمریکا و پنج کشور دیگر برای دستیابی به توافق نهایی درباره برنامه هسته‌ای ایران تا پیش از 30 ژوئن ایجاد شده است.

مجلس سنای آمریکا در ماه جاری میلادی با اکثریت آرا به نمایندگان این کشور اجازه بازبینی توافق هسته‌ای با ایران را داد. این چهار سناتور از امضا کنندگان نامه‌ای بودند که هفته گذشته از وزیر خارجه آمریکا درباره گزارش به تعویق افتاده اقدامات ایران در زمینه حقوق بشر توضیح خواسته بودند. سناتورها خواستار انتشار این گزارش تا 15 می بودند اما هنوز پاسخی دراین باره دریافت نکرده‌اند.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان