سه‌شنبه؛ تعیین رئیس و هیئت‌رئیسه مجلس در سال آخر مجلس نهم

سه‌شنبه؛ تعیین رئیس و هیئت‌رئیسه مجلس در سال آخر مجلس نهم

خبرگزاری تسنیم: مجلس از فردا جلسه علنی دارد که در مهمترین بخش‌ها قرار است علاوه بر حضور وزیر ارشاد برای پاسخ به سؤال ۷ نماینده مجلس، رئیس و اعضای هیئت‌رئیسه مجلس نهم در سال آخر نیز با برگزاری انتخابات مشخص شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، مجلس شورای اسلامی از  فردا جلسه علنی دارد که قرار است طبق روال هر هفته، بهارستان‌نشینان در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه نیز جلسه علنی داشته باشند.

همچنین قرار است در این هفته و در مهمترین دستور کار مجلسی‌ها، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای پاسخ به سؤال 7 تن از نمایندگان مجلس در یکی از جلسات علنی مجلس حضور یابد.

براساس این گزارش، انتخاب اعضای هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه روز سه ‌شنبه 5 خردادماه،گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد تفریغ بودجه سال 91 کل کشور، گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان چای کشور، گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت علوم، تحقیقات‌ و فناوری درباره نحوه ‌اعطای ‌بورس‌ تحصیلی ‌و جذب هیئت علمی از سال 1368 تاکنون در دستور کار جلسات علنی مجلس شورای اسلامی در هفته جاری قرار دارد.

دستور کار جلسات علنی مجلس در این هفته به شرح زیر است:

**ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مورد طرح نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی.

**گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل چهل و چهارم (44) قانون اساسی در مورد طرح نحوه پیگیری تحقق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی که از سوی شورای نگهبان اعاده شده است.

**گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد طرح اصلاح موادی از قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز که  یک‌ فوریت‌ این‌ طرح‌ در جلسه‌ علنی مورخ 25/3/1393 به‌ تصویب رسیده است.

**گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح بازنگری مقررات اداری و استخدامی شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور که  یک‌ فوریت این طرح در جلسه علنی مورخ 17/2/1393 به تصویب رسیده است.

**گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح‌ الحاق یک بند به عنوان بند(ه‍) به تبصره جزء(1) ماده(3) قانون تدوین و تنقیح قوانین و مقررات کشور که  یک‌ فوریت این طرح در جلسه علنی مورخ30/2/1393 به تصویب رسیده است.

**گزارش کمیسیون انرژی در مورد طرح‌اساسنامه شرکت ملی نفت ایران که یک‌ فوریت‌ این‌ طرح ‌در جلسه‌ علنی ‌مورخ 22/2/1393 به‌ تصویب رسید و تقاضای ‌رسیدگی ‌طبق ‌اصل 85 قانون ‌اساسی در جلسه ‌علنی مورخ9/2/1394 اعلام‌ شده است.

**گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد طرح اعمال بخشودگی جرائم موضوع ماده (191) قانون مالیا‌ت‌های مستقیم به قانون موسوم به تجمیع عوارض‌ و برقراری مالیات غیرمستقیم قوانین بودجه سنوات 1377 الی 1381 که یک‌ فوریت‌ این‌ طرح‌ در جلسه‌ علنی مورخ22/4/1393 به تصویب رسیده است.

**گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد طرح استفساریه ماده (59) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران که یک‌ فوریت این طرح در جلسه علنی مورخ 12/11/1393 به تصویب رسیده است.

**گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه اجازه مشارکت جمهوری اسلامی ایران در افزایش سرمایه دور پنجم بانک توسعه اسلامی که در اجرای ماده 104 آئین‌نامه داخلی با اولویت در دستور قرار گرفته است.

**گزارش شور دوم کمیسیون انرژی در مورد طرح حمایت از صنعت برق کشور که در اجرایم ماده 104 آئین‌نامه‌ داخلی با اولویت در دستور قرار گرفته است.

**گزارش کمیسیون فرهنگی در مورد طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده که در اجرای ماده 104 آئین‌نامه داخلی با اولویت در دستور قرار گرفته است.

**گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد طرح اصلاح بند (ج) ماده (178) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران که این طرح توسط شورای عالی استان‌ها ارائه شده است و در اجرای ماده 104 آئین‌نامه داخلی با اولویت در دستور قرار گرفته است.

**گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح اصلاح بند (ز) ماده (44) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران که  در اجرای ماده 104 آئین‌نامه داخلی با اولویت در دستور قرار گرفته است.

**گزارش‌کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد لایحه چگونگی تشکیل و نحوه رسیدگی هیئت‌های انضباطی نیروهای مسلح که  در اجرای ماده 104 آئین‌نامه داخلی با اولویت در دستور قرار گرفته است.

**بررسی طرح دائمی شدن قانون اصلاح قانون بیمه اجباری مسؤولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث که در اجرای ماده  146 آئین‌نامه داخلی بنا به تقاضای بیش از 10 تن از طراحان و در اجرای ماده 104 آئین‌نامه داخلی با اولویت در دستور قرار گرفته است.

سؤال 7 تن از نمایندگان مجلس از علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در دستور کار یکی از جلسات علنی مجلس در هفته آینده قرار دارد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon