فتح خرمشهر با اتکاء بر توان داخلی و عنایات خداوند محقق شد‌


فتح خرمشهر با اتکاء بر توان داخلی و عنایات خداوند محقق شد‌

خبرگزاری تسنیم: جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران گفت: رزمندگان ایران اسلامی در فتح خرمشهر با اتکاء به خداوند متعال و تکیه به توان خود در برابر دشمن تا دندان مسلح صف‌آرایی کرده و پوزه آن را به خاک مالیدند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بروجرد، سردار عبدالله عراقی ‌در گردهمایی رزمندگان دفاع مقدس بروجرد در سالن فجر سپاه این شهرستان اظهار داشت: شیر زنان و شیر مردان ایران اسلامی تا آخرین قطرات خون خود از خاک پاک میهن دفاع کرده و اجازه ندادند تا دشمن به مطامع شوم خود دست یابد.

وی با اشاره به اینکه فتح خرمشهر نقطه عطفی در تاریخ ایران اسلامی است، افزود: رژیم بعثی عراق با تصور اینکه جمهوری اسلامی ایران نوپا بوده و پایه‌های امنیتی آن سست است، سراب تصرف خرمشهر ‌در 48 ساعت را در سر می‌پروراند.

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران با اشاره به اینکه خرمشهر 578 روز در تصرف نیروهای بعثی بود، بیان کرد: این اشغال سبب جریحه‌دار شدن غرور ملی ملت ایران شد‌ و عزم آن‌ها را برای پس گرفتن این تکه از خاک پاک ایران اسلامی جزم‌تر کرد تا آن‌جا که این مهم ‌روز سوم خرداد 1361 به تحقق پیوست.

سردار عراقی ‌عنوان کرد: رزمندگان ایران اسلامی با به اسارت در آوردن ‌و هلاکت نیروهای رژیم بعثی عراق خرمشهر را از تصرف دشمن درآوردند. باید توجه داشت که رزمندگان ایران اسلامی با اتکاء به خداوند متعال و تکیه به توان خود در برابر دشمن تا دندان مسلح صف‌آرایی کرده و پوزه آن را به خاک مالیدند.

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران با اشاره به برخورداری رژیم بعث عراق از حمایت‌های مالی و تسلیحاتی سردمداران کفر و شرک جهانی، گفت: این در حالی بود که دلیر مردان ایران ‌با دستان خالی اما با اراده‌هایی آهنین تحقق شعار "خون بر شمشیر پیروز است" را یک‌بار دیگر به منصه ظهور گذاشتند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران برگرفته از نهضت سرخ عاشورا است، اظهار داشت: حماسه‌آفرینی‌های رزمندگان دوران طلایی و هشت‌ساله دفاع مقدس برگ زرینی از افتخارات ملتی است که حریت و آزادگی را از امام امام حسین (ع) آموخته‌اند.

سردار عراقی امنیت و اقتدار امروز ایران اسلامی را مرهون و مدیون خون پاک شهدا دانست و خاطرنشان کرد: پاسداران انقلاب اسلامی همواره با پیروی از رهنمودهای معمار کبیر انقلاب، اطاعت محض از فرامین فرمانده معظم کل قوا مقام معظم رهبری را در رأس کار خود قرار داده‌اند.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon