نصرالله از اعلام "بسیج عمومی" در مرحله آینده علیه تکفیری‌ها خبر داد

نصرالله از اعلام "بسیج عمومی" در مرحله آینده علیه تکفیری‌ها خبر داد

خبرگزاری تسنیم: بر اساس گزارش الاخبار و السفیر ، دبیرکل حزب‌الله لبنان نبرد با تکفیری‌ها را نبرد بر سر موجودیت دانست و از امکان اعلام بسیج عمومی برای مقابله با تکفیری‌ها در سایه شرایط کنونی خبر داد و تأکید کرد: پیروزی از آن ما خواهد بود.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه لبنانی الاخبار، سید حسن نصرالله به‌مناسبت روز جانباز و  در جریان دیدار با جانبازان مقاومت اسلامی، نشانه‌های مرحله آینده برای مقابله با تروریسم را مشخص کرد و گفت: خطری که ما را تهدید می‌کند، خطری علیه موجودیت است که شبیه مرحله سال 1982 میلادی است.

وی به‌صورت تلویحی از امکان اعلام "بسیج عمومی" علیه تکفیری‌ها و مرحله جدیدی سخن گفت که "جایی برای ناامیدی ما در آن وجود ندارد و این مرحله‌ای است که از همه قدرت و امکانات خود برای مقابله با تکفیری‌ها استفاده خواهیم کرد".

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: در هرجا با چشمان باز خواهیم جنگید و کسی که از گزینه ما خوشش نمی‌آید می‌تواند آنچه فکر می‌کند برایش مناسب است، انجام دهد.

هیچ‌چیزی نمی‌تواند در عزم و اراده ما خللی ایجاد کند

سید حسن نصرالله افزود: به توهین در قبال دستاوردهایی که در نبردهای خود به دست آورده‌ایم و برخی می‌خواهند آن را انکار کنند، توجهی نمی‌کنیم. اگر همه شهرها هم سقوط کند، این امر هرگز عزم ما را از بین نخواهد بود. باید روحیه ما بالا و از نظر روحی قوی باشیم.

سه گزینه فراروی مقاومت

دبیرکل حزب الله گفت: اگر در حلب، حمص و دمشق نمی‌جنگیدیم باید در بعلبک، هرمل، الغازیه (در خاک لبنان) و نظایر آن می‌جنگیدیم. سه گزینه پیش رو داریم 1 ــ بیشتر از چهار سال گذشته بجنگیم. 2 ــ برای ذبح شدن و به اسارت رفتن زنان و دختران تسلیم شویم. 3 ــ در کشورهای جهان ــ خوار و ذلیل از یک نکبت به نکبت دیگر ــ آواره و سرگردان شویم.

عربستان، قطر و ترکیه در نبردی واحد علیه ما هستند

نصرالله تأکید کرد: در این جنگ، اگر نیمی از ما شهید شود و نیمی دیگر باقی بماند که با عزت و کرامت و شرافت زندگی کند، این گزینه بهتر خواهد بود. بلکه در این جنگ، اگر سه‌چهارم ما شهید شوند و یک‌چهارم دیگر در شرافت و کرامت باقی بمانند و زندگی کنند، این بهتر خواهد بود. ان شاء الله این تعداد شهید نخواهند شد اما وضعیت نیاز به جانفشانی‌های عظیمی دارد؛ زیرا هجوم بزرگ است. اختلاف بین عربستان و قطر و ترکیه پایان یافته است و همه (آنها) اکنون در نبردی (واحد) علیه ما هستند.

وی تصریح کرد: اگر عزم خود را جزم کنیم و در سطح مسئولیت عمل کنیم، استخوان‌های آنها را در هم خواهیم شکست. هرکسی که با ناامیدی یا غیر از این سخن می‌گوید، احمق، کور و خائن است. شیعه دنباله‌روی سفارت آمریکا خیانتکار، مزدور و کودن است. کسی هرگز نخواهد توانست عقیده ما را تغییر دهد. از امروز به بعد سکوت نخواهیم کرد و با کسی مدارا نخواهیم کرد. این جنگ نبرد مرگ و زندگی است. همچنین نبرد آبرو و دین است. ما با [وجود] این تکفیری‌ها، دینی نداریم.

سکوت نخواهیم کرد

سید حسن نصرالله گفت: اکنون وقت بسیج است. همگان می توانند شرکت کنند؛ حتی زبانی. هرکسی که اعتباری بین مردم دارد، باید در این بسیج مشارکت کند. علما باید سخن بگویند و هرکس فرزند شهیدی دارد باید سخن بگوید.

وی افزود: در مرحله آینده ممکن است که بسیج عمومی را برای همه مردم اعلام کنیم. می‌گویم ممکن است در هر مکانی نبرد کنیم. از امروز به بعد سکوت نخواهیم کرد. هرکس با ما سخن بگوید در چشمانش خیره خواهیم شد و به او خواهیم گفت: تو خائن هستی؛ خواه بزرگ باشد یا کوچک.

به نوشته الاخبار و السفیر لبنان، نصرالله در پایان گفت: اگر کار خود را در این سطح و بالاتر از آن ادامه دهیم ــ همان‌طور که در قلمون انجام دادیم و برنامه ریزی کردیم و آماده شدیم و خداوند ما را در میدان نبرد یاری کرد ــ وعده الهی برای پیروزی به‌طور قطع تضمین شده است.

انتهای پیام/ر*1

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان