گره زدن حل مشکلات داخلی به نتیجه مذاکرات "اشتباه استراتژیک" است

گره زدن حل مشکلات داخلی به نتیجه مذاکرات "اشتباه استراتژیک" است

خبرگزاری تسنیم: معاون نظارت مجلس با بیان اینکه دولت باید برای حل مشکلات کشور از ظرفیت‌های درونی استفاده کند، گفت: گره زدن حل مشکلات داخلی به نتیجه مذاکرات هسته‌ای اشتباه استراتژیک طراحان این تفکر است.

حسین مظفر معاون نظارت مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم گره زدن حل مشکلات داخلی اقتصاد کشور با نتیجه مذاکرات هسته‌ای و توافق احتمالی با 1+5 را اشتباهی استراتژیک از سوی طراحان این تفکر دانست و گفت: البته لغو تحریم‌ها تا حدودی در حل بعضی از مشکلات کشور بی تأثیر نیست، اما اینکه تمام برنامه‌ریزی‌‌های ما در سبد لغو تحریم گذاشته شود، اشتباه است.

وی با بیان اینکه دشمنان ما همچنان در حال مکر و فریبکاری هستند و ما به صداقت آنها اطمینان نداریم، افزود: کشور ما نمی‌تواند در ابعاد مختلف معطل تصمیمات دیگران و بدخواهان‌ باشد، بنابراین دولت باید برای حل مشکلات کشور از ظرفیت‌های درونی استفاده و به استعدادهای داخل کشور برای پیشرفت و توسعه توجه کند.

معاون نظارت مجلس، به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تکیه بر توجه به ظرفیت‌های درونی کشور برای توسعه و پیشرفت، گفت: همان‌طور که رهبر فرزانه انقلاب فرمودند، کشور ما ظرفیت‌ها و استعدادهای فراوانی دارد که دولت و برنامه‌ریزان می‌توانند با برنامه‌ریزی دقیق و سیاست‌های منطقی، برون‌رفت خوبی از این تنگناها و مشکلات ایجاد کنند.

مظفر با تأکید بر اینکه قطعا اگر تحریم‌ها لغو شود، تأثیرات مثبت‌تری در وضعیت اقتصادی کشور می‌گذارد، اظهار داشت: این به این معنا نیست که اگر تحریم‌ها لغو نشود، ما دیگر نمی‌توانیم روند روبه توسعه و پیشرفت کشور را ادامه دهیم، در صورتی که واقعیت این است که کشور نباید معطل تصمیم 1+5 بماند؛ ما معطل تصمیمات آنها برای پیشرفت و توسعه کشور نیستیم.

وی در ادامه، اقدامات دولت در زمینه توجه به ظرفیت‌های داخلی کشور را تا حدودی درخور توجه ارزیابی کرد و گفت: دولت در زمینه توجه به ظرفیت‌های داخلی بی تلاش نیست، طبعا هر دولتی بخشی از اهتمامش را بر روی ظرفیت‌های داخلی می‌گذارد، اما به نظر می‌رسد فضایی که تاکنون در مذاکرات ساخته شده بیش از حد امیدوارکننده بوده و به خاطر همین، انتظارات مردم متناسب با همین‌ فضاسازی‌ها بالا رفته است در حالی که می‌بایست شرایط عکس می‌شد، یعنی باید اساس ظرفیت، اهتمام بر استفاده از ظرفیت‌های درونی می‌شد.

نماینده مردم تهران در مجلس همچنین در واکنش به تهدیدات مقامات آمریکایی در حین مذاکرات هسته‌ای، خاطر نشان کرد: آنها همیشه ما را تهدید می‌کنند و بارها تجربه کرده‌اند که ملت ما براساس تهدید عقب‌نشینی و منافع ملی‌اش را قربانی نمی‌کند و تا پای جان بر سر آرمان، اصول و ارزش‌های خودش ایستاده و به باج‌خواهی‌های آنها هم پاسخ منفی خواهد داد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon