پایگاه استراتژیک «المعزاب» عربستان به کنترل ارتش و کمیته‌های مردمی یمن درآمد

پایگاه استراتژیک «المعزاب» عربستان به کنترل ارتش و کمیته‌های مردمی یمن درآمد

خبرگزاری تسنیم: در حالی که جنگنده‌های سعودی تاسیسات آب رسانی را در استان حجه یمن مورد حمله قرار دادند، ارتش وکمیته‌های مردمی یمن نیز مناطقی را در استان جیزان عربستان به کنترل خود درآورند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری العهد، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن مواضع المجرب شمالی و جنوبی و الغاویه و الربحان را در منطقه جیزان عربستان به کنترل خود درآوردند.

کنترل پایگاه راهبردی «المعزاب» و فرار جمعی نظامیان سعودی

از سوی دیگر ارتش و کمیته‌های مردمی یمن پایگاه نظامی «المعزاب » عربستان را در حجه به کنترل خود درآوردند و تعدادی از خودروهای نظامی عربستان را نابود کردند که موجب فرار دسته جمعی سربازان سعودی از مواضع خود شد.

اهمیت استراتژیک پایگاه «المعزاب» از این جهت است که به تمامی نقاط اشراف دارد و نیروهای ارتش عربستان از طریق این پایگاه برتری آتش خود را بر مناطق المدافن در استان حجه تحمیل می‌کردند. عربستان از طریق این پایگاه همچنین منازل شهروندان یمنی را با موشک و راکت هدف قرار می‌دادند.

با تسلط بر این مکان نظامی برتری آتش خود را بر مواضع نظامی عربستان که مهمترین آنها مواضع جلاح و المسیحه است تحمیل خواهند کرد و المعزاب همچینین به کوه های راهبردی جحفان نزدیک است.

این پیشروی ارتش عربستان با وجود بمباران شدید بالگردهای آپاچی عربستان و با وجود استحکامات نظامی این کشور صورت گرفته است و پیش از آن نیز کنترل برج نظامی الردیف را در اختیار گرفتند.

از سوی دیگر جنگنده‌های عربستان سعودی تاسیسات آبرسانی را در شهرستان عبس واقع در استان حجه در 3 نوبت مورد حمله قرار دادند.

همچنین این جنگنده‌ها در 5 نوبت منطقه دفاع ساحلی را در منطقه الدریهمی واقع در استان حدیده یمن بمباران کردند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان