ابوترابی‌فرد:آیت‌الله‌العظمی بهجت(ره) راه رسیدن به هدف و مقصود را عمل صالح می‌دانستند


ابوترابی‌فرد:آیت‌الله‌العظمی بهجت(ره) راه رسیدن به هدف و مقصود را عمل صالح می‌دانستند

خبرگزاری تسنیم: نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه، آیت‌الله‌العظمی بهجت(ره) شاگرد مکتب قرآن و عترت بود، گفت: ایشان راه رسیدن به هدف و مقصود را عمل صالح می‌دانستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از فومن، حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد دقایقی پیش در همایش ملی بهجت فقیهان با تبریک اعیاد شعبان و آزادسازی خرمشهر، اظهار داشت: بزرگداشت سلوک آیت‌الله‌العظمی بهجت(ره) یک اقدام بسیار ارزشمند و معنوی است.

وی با بیان اینکه آیت‌الله‌العظمی بهجت(ره) شاگرد مکتب قرآن و عترت بود، افزود: یکی از راه‌های حرکت به سوی خالق عالم حقیقی شناخت سلوک و شخصیت معنوی آیت‌الله‌العظمی بهجت(ره) است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آیت‌الله‌العظمی بهجت(ره) علمدار و پرچمدار مکتب قرآن بود، گفت: یکی از شاگردان تراز نخست و فرزندان تربیت یافته مدرسه قرآن و عترت، آیت‌الله‌العظمی بهجت(ره) بود.

ابوترابی‌فرد با تصریح بر اینکه آیت‌الله‌العظمی بهجت(ره) نخستین ویژگی‌اش از دوران کودکی و آغاز نوجوانی عقل‌گرایی و عمل‌گرایی بود، خاطرنشان کرد: قبل از رسیدن به سن بلوغ در جان نورانی آیت‌الله‌العظمی بهجت(ره) مشعل پرفروغ عقل می‌درخشید و به این اعتقاد داشت که تنها در سایه عمل عقل‌گرا می‌توان راه را تشخیص داد.

وی با بیان اینکه آیت‌الله‌العظمی بهجت(ره) از ابتدای دوران نوجوانی دغدغه علم و عمل را داشتند، اظهار داشت: آیت‌الله‌العظمی بهجت(ره) مدرسه کربلا را به عنوان مدرسه عشق و سعادت برگزید و در کنار حرم مطهر سالار شهیدان به تحصیل علم و بندگی پرداخت.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ویژگی‌های آیت‌الله‌العظمی بهجت(ره)، افزود: دستارود عارفان نیم‌قرنی را در مدت کمی به دست آورد و آیت‌الله‌العظمی بهجت(ره) می‌فرمایند که قبل از دوران بلوغ و در دوران 12 و 13 سالگی در نماز جماعت حرم مطهر شرکت می‌کردم، به دلیل طفولیت گاهی ازدحام جماعت سبب می‌شد در گوشه‌ای نماز بخوانم و مکاشفاتای داشتم و فکر می‌کردم همه نمازگزاران این حالت را دارند.

ابوترابی‌فرد، عمل صالح بالاترین آرمان و کمال انسانیت است، گفت: آیت‌الله‌العظمی بهجت(ره) در طول عمر مبارکش یک گناه هم نکردند، افتخار آیت‌الله‌العظمی بهجت(ره) این بود که در طول عمر مبارک مراقب بودند که لحظه‌ای از یاد خداوند غافل نباشند.

وی با بیان اینکه آیت‌الله‌العظمی بهجت(ره) مقصد و هدف را درست تشخیص داده بودند و راه رسیدن به هدف و مقصود را عمل صالح می‌دانستند، خاطرنشان کرد: ایشان به آنجه علم داشتند عمل کردند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آیت‌الله‌العظمی بهجت(ره) دانش‌بنیان بودند، تصریح کرد: آراسته شدن به عمل صالح رسیدن به قله‌های معرفت خداوند است.

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه آیت‌الله‌العظمی بهجت(ره) مسئولیت‌شناس و مأموریت‌گرا بودند، افزود: با توجه به معرفت نفس و اذعان علمای بزرگ، آیت‌الله‌العظمی بهجت(ره) سرمایه‌دارترین فرد بر روی زمین بودند.

انتهای پیام/ ی

اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon