اصفهان پایتخت گردشگری جهان اسلام می‌شود


اصفهان پایتخت گردشگری جهان اسلام می‌شود

خبرگزاری تسنیم: استاندار اصفهان گفت: اصفهان به‌عنوان پایتخت تمدن ایران اسلامی نام گذاری شده و قرار است سال آینده این شهر به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلامی نام گذاری شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، رسول زرگرپور پیش از ظهر  امروز در آئین افتتاحیه اجلاس بین المللی آساهیل 2015 در دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان اظهار داشت: به عنوان استان بزرگ و پهناور و تاریخی اصفهان می گویم شما به منظقه ای آمدید که قدمت 7 هزار ساله  دارد و در 4 سال پایتخت فرهنگی ایران بوده است.

وی افزود: اصفهان به عنوان پایتخت تمدن ایران اسلامی نام گذاری شده و قرار است سال آینده این شهر به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلامی نام گذاری شود.

استاندار اصفهان گفت: بسیاری از گردشگران وقتی از اصفهان دیدن می کنند، می‌گویند که اصفهان همه جهان است چرا که اصفهان دارای 20 هزار اثر میراثی و طبیعی، 1700 اثر ملی ثبت شده و 5 اثر بین المللی دنیا در این استان قرار دارد.

وی تصریح کرد: اصفهان امروز نه تنها مفتخر است که تمدن دنیا است بلکه صنعتی ترین استان کشور بوده زیرا 15 درصد تولید ناخالص صنعت کشور در این استان تولید می شود و 70 درصد از تولید فولاد کشور، 50 درصد از مصالح ساختمانی کشور، 60 درصد مصنوعات طلائی کشور در این استان تولید می شود.

زرگرپور خاطرنشان کرد: دانشگاه اصفهان از بعد علمی دومین دانشگاه کشور، که دارای 5 برد علمی بین  المللی است که دارای 160 واحد آموزشی عالی و بیش از 300 هزار دانشجوی در مقاطع عالی است و یکی از بزرگترین و معتبرترین دانشگاه استان دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان اصفهان است.

به گزارش تسنیم؛ اجلاس بین‌المللی انجمن موسسات آموزش عالی جنوب شرقی آسیا (ASAIHL) - آساهیل 2015 در شهر اصفهان با حضور رئیس دانشگاه‌ آزاد و رؤسای حدود 120 دانشگاه صبح امروز به مدت 2 روز آغاز به کار کرد.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon