آیت‌الله‌العظمی بهجت(ره) از علمای ممتاز عملگرا و الگو برای امت اسلام بود


آیت‌الله‌العظمی بهجت(ره) از علمای ممتاز عملگرا و الگو برای امت اسلام بود

خبرگزاری تسنیم: فرزند آیت‌الله‌العظمی بهجت(ره) گفت: آیت‌الله‌العظمی بهجت(ره) از علمای ممتاز عملگرا و الگو برای امت اسلام بود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از فومن، حجت‌الاسلام علی بهجت ظهر امروز در همایش ملی بهجت فقیهان، با تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار داشت: پس از شش سال از ارتحال آیت‌الله‌العظمی بهجت(ره) نخستین همایش ملی بهجت فقیهان برگزار شد.

وی افزود: چراغ راه و هدایت انسان‌های معاصر سیره بزرگواران و علمایی همچون آیت‌الله‌العظمی بهجت(ره) است و گام نهادن در مسیر ایشان آینده را روشن می‌کند.

فرزند آیت‌الله‌العظمی بهجت(ره) با اشاره به تلاش مستندسازی در دهه 70 برای ساخت زندگی آیت‌الله‌العظمی بهجت(ره)، گفت: ایشان اجازه ندادند و این مستند با تصویربرداری در بیرون از منزل آیت‌الله‌العظمی بهجت(ره) تهیه شد.

بهجت، با تأکید بر اینکه انسان متمایز از سایر حیوانات و موجودات برشمرد و تصریح کرد: تفکر، تدبیر و عقلانیت از مهمترین امتیاز انسان‌ها است و هدف را انسان خود تعیین می‌کند و خودش انتخاب‌گر است.

وی، علم را برای انسان بودن کافی ندانست و خاطرنشان کرد: اگر علم کافی باشد در دنیای امروزی دانشمندان بزرگ در آمریکا جمع هستند و این کشور نباید چیزی کم داشته باشد ولی علم تنها راه رسیدن به انسانیت نیست و هدف الهی و متعالی مهمترین راه سعادت است.

فرزند آیت‌الله‌العظمی بهجت(ره)، اظهار داشت: آیت‌الله‌العظمی بهجت(ره) را خداوند از کودکی ممتاز کرد و آگاهی و چشم بصیرت ایشان را بالا برد و ایشان به تأکید علمای شهر فومن برای شکوفایی استعدادهایش از این شهر رفتند تا علوم حوزوی را بگذرانند.

بهجت تصریح کرد: آیت‌الله‌العظمی بهجت(ره) در سن 14 سالگی و در نمازی در کربلا دید و به حالات ویژه‌ای دست یافتند و حالاتش از خضوعش جدا بود.

وی با بیان اینکه آیت‌الله‌العظمی بهجت(ره) به سلوک عرفانی رسیدند و هرچه بالاتر رفتند سربه زیرتر شدند و در علم قانع نبودند، خاطرنشان کرد: آیت‌الله‌العظمی بهجت(ره) از علمای ممتاز عملگرا و الگو برای امت اسلام بود.

فرزند آیت‌الله‌العظمی بهجت(ره)، گفت: آیت‌الله‌العظمی بهجت(ره) غفلت را حرام می‌دانستند و در زندگی ظاهری برخلاف علم‌آموزی بسیار قانع بودند، ایشان در شبانه‌روز 11 ساعت عبادت می کرد.

انتهای پیام/ ی

 

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon