کتابخانه مرکزی شهرستان بیرجند امسال به‌ بهره‌برداری می‌رسد

کتابخانه مرکزی شهرستان بیرجند امسال به‌ بهره‌برداری می‌رسد

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی با بیان اینکه در سال ۹۴ تعداد کتابخانه‌های عمومی استان ۵۰ درصد افزایش می‌یابد، گفت: کتابخانه مرکزی بیرجند تا پایان سال ۹۴ احداث می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، محمدرضا رضایی ظهر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امسال تعداد کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی 50 درصد افزایش می‌یابد.

وی افزود: باید طبق قانون نیم درصد از درآمدهای شهرداری‌ها به کتابخانه‌های عمومی اختصاص یابد که در این راستا در سال 92 حدود 20 درصد این درآمد تحقق یافت که این رقم در سال 93 به 50 درصد رسید.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی با اشاره به پروژه احداث کتابخانه مرکزی بیرجند، گفت: یکی از مشکلات ما در این زمینه در بحث زمین بود که مسکن و شهرسازی 50 هزارمتر زمین در اختیار ما قرار داد و ما به 10 هزارمتر زمین نیاز داشتیم.

رضایی افزود: نقشه‌های خود را تحویل مسکن و شهرسازی دادیم تا با ارسال آنها به تهران مجوز واگذاری زمین به متراژ 10 هزار  متر مربع صادر شود که امید است تا پایان امسال کار احداث کتابخانه مرکزی بیرجند آغاز شود.

وی اظهار داشت: زمین کتابخانه بارها جابه‌جا شده است اما در تصمیم‌های نهایی زمین در بلوار شهید ناصری مقرر شد واگذار شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی گفت: با حضور معاون توسعه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور کتابخانه روستایی نهبندان و کتابخانه شهری قاین نیز به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری خراسان جنوبی نیز اظهار داشت: خراسان جنوبی از مفاخر بزرگ در زمینه‌های مختلف برخوردار است.

محمد محمدی افزود:خراسان جنوبی علاوه بر داشتن بزرگان و فرهیختگان، سومین استان در کشور است که فرودگاه در آنجا احداث شد و دومین شهر در کشور که شبکه آب رسانی و لوله گذاری را انجام داد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری خراسان جنوبی گفت: زیر بنای توسعه اقتصادی و اجتماعی عدالت فرهنگی است که باید به درستی اجرا شود اما هنوز به عدالت واقعی نرسیده‌ایم که باید در این راستا هرچه زودتر شاهد بهره‌برداری کتابخانه مرکزی بیرجند باشیم.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon