همدان میزبان نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوان می‌شود

همدان میزبان نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوان می‌شود

خبرگزاری تسنیم: رئیس موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی از برگزاری نخستین دوره نمایشگاه‌های تخصصی کتاب کودک و نوجوان با محوریت تصویرگری در همدان خبر داد و گفت:‌ این نمایشگاه اواخر تابستان یا اوایل پاییز سال جاری برگزار می‌شود.

امیرمسعود شهرام‌نیا رئیس موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ از پیشنهاد استان همدان برای تبدیل نمایشگاه کتابی استانی این استان به نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوان خبر داد و گفت:‌ یکی از ایده‌هایی که من در ابتدای ورود به موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی آن را دنبال می‌کردم برگزاری نمایشگاه‌های تخصص کتاب کودک و نوجوان با محوریت تصویرگری بود. زمانی که این موضوع با وزیر ارشاد در میان گذشته شده بود استان همدان به دلیل علاقه‌ای به ادبیات کودک و نوجوان دارد حمایت خوبی کرد.

وی ادامه داد: جلسات اولیه با حضور تشکل‌هایی همچون انجمن ‌های نویسندگان کودک و نوجوان انجمن ناشران کتاب کودک و نوجوان ، انجمن تصویرگران کودک و نوجوان و... برگزار شده و ما علاقه‌مندیم نمایشگاهی به شکل تخصصی و حرفه‌ای برگزار کنیم. ما برای این موضوع دو استان را کاندید کرده بودیم که استان همدان اظهار تمایل و علاقه کرد.

شهرام‌نیا تصریح کرد:‌ طی روزهای گذشته نیز درخواست مکتوب این استان برای تبدیل شدن نمایشگاه کتاب استانی به نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوان واصل شده که اجرای آن منوط به موافقت معاونت فرهنگی ارشاد است.

وی از برگزاری نخستین دوره نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوان در همدان خبر داد و گفت:‌ زمان پیشنهادی استان همدان پاییز سال جاری است،‌ اما به دلیل شرایط آب و هوایی همدان ما پیشنهاد دادیم که زمان در تابستان باشد،‌ هنوز به قطعیتی در زمان نرسیده‌ایم. هم‌چنین پیشنهاد استان این بود که نخستین دوره را محدودتر تجربه کنیم تا هم میزان استقبال ناشران و هم کم و کیف حضور را بسنجیم،‌ پس از آن به فکر برگزاری بین‌الملل باشیم.

شهرام‌نیا با اشاره به ظرفیت‌های استان همدان گفت:‌ همدان به دلایل مختلف ظرفیت خوبی دارد، این علاقه نیز وجود دارد که این استان فعالیت‌های تخصصی حوزه کودک و نوجوان را در خود داشته باشد،‌ از طرف دیگر برخی نقدهایی که درباره نمایشگاه استانی مطرح می‌شود و برخی آسیب‌هایی که برای چرخه فروش مطرح می‌کنند،‌ موجب می‌شود که به سمت تخصصی‌شدن نمایشگاه‌های استانی حرکت کنیم.

وی در پایان درباره دوسالانه یا سالانه برگزار شدن این نمایشگاه گفت:‌ تقاضای همدان برگزاری سالانه است،‌ اما باید دید در دوره اول چقدر ظرفیت و تقاضا در بخش کودک وجود دارد؟ باید توجه داشته باشیم که ناشران دنبال فروش هم هستند، در شهر کوچکی مثل همدان چقدر کشش فروش وجود دارد؟ این نکته‌ای است که باید در شورای برنامه‌ریزی معاونت فرهنگی وزارت ارشاد نیز درباره آن تصمیم‌گیری شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران