استان گیلان با بهره‌گیری از فرهنگ بومی و محلی به جهان معرفی می‌شود


استان گیلان با بهره‌گیری از فرهنگ بومی و محلی به جهان معرفی می‌شود

خبرگزاری تسنیم: استاندار گیلان گفت: با برنامه‌ریزی اساتید دانشگاهی و فعالان حوزه گردشگری استان گیلان با بهره‌گیری از فرهنگ بومی و محلی به جهان معرفی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رضوانشهر، محمدعلی نجفی ظهر امروز در همایش ملی تالش‌شناسی با تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار داشت: فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی فرصتی برای معرفی کشورمان به جهانیان است.

وی با بیان اینکه ترویج و اشاعه فرهنگ عمومی کشورمان یک وظیفه ملی است، افزود: فرهنگ بومی و محلی اقوام ایرانی نشأت گرفته از آموزه‌های الهی است و باید تلاش کنیم تا این فرهنگ غنی را به جهانیان معرفی کنیم.

استاندار گیلان با تأکید بر اینکه تقویت فرهنگ ایرانی اسلامی تنها راهبرد مقابله با جنگ نرم دشمنان است، گفت: باید تلاش کنیم تا آداب و رسوم و فرهنگ بومی مناطق مختلف گیلان را به جهانیان معرفی کنیم.

نجفی، با بیان اینکه جامعه امروزی نیازمند پیوند با فرهنگ بومی و محلی است، تصریح کرد: فرهنگ و تمدن تالش دارای وسعت عظیم جمعیتی نیم میلیون نفری در ایران و 800هزار نفری در جمهوری آذربایجان است.

وی با اشاره به تلاش و ایثار و فداکاری تالشی‌ها در تاریخ انقلاب اسلامی و تاریخ تمدن ایران، خاطرنشان کرد: تالش بزرگ از ظرفیت‌های گردشگری استان گیلان و شمال کشور است.

استاندار گیلان با تأکید بر نفوذ زبان و فرهنگ تالشی در شمال ایران و جنوب جمهوری آذربایجان، اظهار داشت: باید از این فرصت برای معرفی گیلان به جهانیان نهایت استفاده را برد.

نجفی با اشاره به توانمندی‌های فرهنگی و گردشگری و طبیعی این استان، گفت: با برنامه‌ریزی اساتید دانشگاهی و فعالان حوزه گردشگری استان گیلان با بهره‌گیری از فرهنگ بومی و محلی به جهان معرفی می‌شود.

انتهای پیام/ج

اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon