جایگاه بیمه‌ها در حوزه سلامت کشور تبیین شود


جایگاه بیمه‌ها در حوزه سلامت کشور تبیین شود

خبرگزاری تسنیم: رئیس مجمع نمایندگان گیلان گفت:جایگاه بیمه‌ها در حوزه سلامت کشور مشخص شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، محمدحسین قربانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه خبرنگاران پل ارتباط بین مردم و حاکمیت هستند، اظهار داشت: نقد صریح و منصفانه سب ایجاد تحول در کشور می‌شود.

وی با اشاره به اجرایی شدن سند تحول سلامت در کشور، افزود: یکی از مواردی که امروز در بین اقشار جامعه محسوس است، تحول در حوزه سلامت بوده، در سال‌های گذشته پرداختی‌ها از جیب مردم زیاد و نگرانی‌های مردم در حوزه درمان بسیار بود.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه امروز اولویت بهداشت و درمان اولویت دوم کشور است، گفت: تحول عظیمی در بودجه سلامت رخ داده است یک درصد ارزش افزوده مطالبات از مردم وصول شد و دولت اراده قوی داشت که در مورد 10 درصد هدفمندی یارانه‌ها، تقریبا 10 هزار میلیارد و 200 میلیون تومان را در اختیار بهداشت و درمان قرار دهد.

قربانی با اشاره به اینکه قوانین, منابع ملی و اراده سه آیتمی هستند که تحول در نظام سلامت را شکل داد، خاطرنشان کرد: همدلی و همراهی در تامین منابع مالی برای طرح تحول سلامت به خوبی شکل گرفت.

وی با تاکید بر اینکه سال گذشته بیشتر توجه به حوزه درمان شکل گرفت،گفت: مراحل طرح تحول سلامت دنبال و نقاط ضعف آن برطرف می‌شود.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با تاکید بر اینکه برنامه‌های خوبی در بخش بهداشت و پیشگیری شکل گرفته است، تصریح کرد: امروز نیازمند این هستیم که جدی‌تر جایگاه‌های بیمه‌ها را مشخص کنیم.

قربانی با اشاره به اینکه مردم از روند اجرای بیمه‌ها در کشور گله دارند، گفت: برخی از بیمه‌ها به بنگاه‌های تجاری تبدیل شده‌اند و بیمه‌ها صدای مردم و دولت را در آورده‌اند.

وی با اشاره به کسورات ویژه و بی مورد بیمه‌ها، افزود: باید درست عمل شود تا دیر پرداخت کردن بیمه‌های تکمیلی ضعف و خسرانی برای بیمارستان‌های خصوصی ایجاد نکند.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به معضل پسماند در استان، گفت: در این زمینه و زباله‌های عفونی بیمارستان‌ها گزارشاتی دریافت شد که باید با استفاده از ظرفیت صنعتگرانی که در زمینه مدیریت پسماند فعال شدند این مسائل برطرف شود.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon