«هادی العامری» از طرح جدید برای تثبیت امنیت بغداد خبر داد

«هادی العامری» از طرح جدید برای تثبیت امنیت بغداد خبر داد

خبرگزاری تسنیم: دبیرکل سازمان بدر عراق ضمن اعلام آغاز عملیات امنیتی برای تثبیت امنیت بغداد پایتخت این کشور گفت: تکیه بر ائتلاف بین المللی، سرابی بیش نیست.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از السومریه نیوز، «هادی العامری» دبیرکل سازمان بدر عراق از آغاز عملیات امنیتی برای تثبیت امنیت بغداد پایتخت این کشور خبر داد.

وی طی سخنرانی در پنجمین کنفرانس علمی مرکز پژوهش‌های تخصصی حوزه و دانشگاه که امروز در شهر نجف در حال برگزاری است، گفت: ما پیروزی‌های گسترده‌ای محقق کردیم و توانستیم در خلال 10 روز، بیش از هشت‌هزار کیلومترمربع در استان صلاح الدین را آزاد کنیم، اما بعد از هیاهوهای رسانه‌ای بعثی‌های داعشی علیه نیروهای داوطلب مردمی، ما این منطقه را ترک کردیم.

دبیرکل سازمان بدر عراق افزود: ما در منطقه "حمرین" خون می‌دادیم، اما ما را به دزدی متهم می‌کردند.

العامری گفت: با توجه به اینکه اولین نقشه ما از ماه گذشته و اوایل ماه جاری این بوده است که در بیجی و پالایشگاه و جنوب کرکوک پیشروی داشته باشیم، نقشه‌ای کامل برای ادامه این عملیات وضع کردیم، اما شایعات و اتهامات علیه نیروهای داوطلب مردمی این پیشروی را با اختلال مواجه کرد.

وی گفت: ما امروز در حال پرداخت بهای سنگینی در بیجی، الرمادی و اطراف بغداد هستیم و اگر سریعاً فکری برای حل این مشکلات نکنیم، این خطر در کمین بغداد است.

دبیرکل سازمان بدر عراق گفت: کسانی که گمان می‌کنند ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش دستاوردی در این زمینه محقق می‌کند، به سراب چشم دوخته است.

وی با تأکید بر ضرورت کمک حوزه و دانشگاه به نیروهای داوطلب مردمی، خواستار حمایت‌های مالی دولت از نیروهای امنیتی و داوطلب مردمی عراق خواهد شد.

العامری در ادامه گفت: ما در کمتر از یک سال موفق شدیم نیروهای داوطلب مردمی را تشکیل دهیم.

العامری تأکید کرد: نبرد در بیجی، الخالدیه و الحبانیه و الرمادی به زمان نیاز دارد و ما آغاز عملیات دیگری برای تثبیت امنیت بغداد را اعلام می‌کنیم.

دبیرکل سازمان بدر عراق افزود: ما تا پیروزی نهایی و شکست داعش به دست عراقی‌ها، هرگز عقب‌نشینی نمی‌کنیم و تردیدی به خود راه نمی‌دهیم.

وی افزود: گسترش گروه‌های تروریستی و تکفیری چیزی نیست که بتوان فقط آن را با سلاح از بین برد و باید برای حل این موضوع پژوهش شود.

وی تصریح کرد: سیل تکفیری که به‌سوی ما آمد قصد داشت بر کل عراق تسلط یابد اما فتوای مرجعیت دینی و لبیک مردم عراق و حمایت دولت ایران این طرح را خنثی کرد.

العامری گفت: ما نسبت به سقوط الرمادی هشدار داده بودیم و به مراجع و دولت نیز این موضوع را گوشزد کرده بودیم. ما تأکید کردیم که سقوط موصل بر بغداد و کربلا سایه می‌افکند.

وی تصریح کرد: هدف از جلوگیری از ورود نیروهای داوطلب مردمی سقوط الرمادی بود و باید درباره مقصران سقوط موصل تحقیق به عمل آید و مقصران محاکمه شوند.

العامری گفت: طرفهایی که منجر به سقوط الرمادی شدند همان‌هایی هستند که منجر به سقوط موصل شدند، که بارزترین آن حزب بعث و رسانه‌ها و شایعات و اظهارات است.

رئیس سازمان بدر عراق تأکید کرد که ارتش نباید عقب نشینی می‌کرد و باید مقصران محاکمه شوند.

انتهای پیام/*1

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت