اکسون موبیل لابی‌گری برای آغاز فعالیت در ایران را تکذیب کرد

اکسون موبیل لابی‌گری برای آغاز فعالیت در ایران را تکذیب کرد

خبرگزاری تسنیم: شرکت آمریکایی اکسون موبیل در بیانیه ای اعلام کرد، گزارش های رسانه ای مبنی بر اینکه این شرکت در حال چانه زنی با دولت آمریکا در مورد تحریم های ایران است، غیردقیق است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اینترنتی مریتایم اگزکیوتیو، شرکت آمریکایی اکسون موبیل در بیانیه ای اعلام کرد، گزارش های رسانه ای مبنی بر اینکه این شرکت در حال چانه زنی با دولت آمریکا در مورد تحریم های ایران است، غیردقیق است.
کن کوهن، معاون امور عمومی و دولتی اکسون موبیل گفت: «اکسون موبیل در حال لابی گری در مورد تحریم های ایران نیست.» وی افزود: «گزارش های رسانه ای نادرست ناشی از اشتباه در مطالب بیان شده از سوی یکی از مشاوران این شرکت است. مقررات فعلی آمریکا شرکت های آمریکایی را از فعالیت در ایران منع می کند.»
آمریکا و 5 کشور دیگر در حال مذاکره برای دستیابی به توافق نهایی با ایران بر سر برنامه هسته ای این کشور هستند. اگر تا 30 ژوئن توافق نهایی به دست آید، می تواند به معنای لغو تحریم ها و هموار شدن مسیر برای شرکت هایی همچون اکسون موبیل برای ورود به بازار انرژی ایران باشد.
این موضع گیری از سوی مقامات اکسون موبیل پس از آن اتخاذ شده که یک گزارش رسانه ای منتشر شده که بر اساس آن، این شرکت تلاش های خود برای پیگیری اقدامات دولت آمریکا در مورد تحریم های ایران را افزایش داده است. آلن جفرز، سخنگوی اکسون موبیل در جریان یک مصاحبه تلفنی در روز پنجشنبه گفت: «ما در حال لابی کردن در مورد تحریم های ایران نیستیم... ما فعالیت های مرتبط با ایران را در دولت آمریکا دنبال نمی کنیم.»
ایران چهارمین ذخایر اثبات شده نفت خام و دومین ذخایر گاز طبیعی جهان را در اختیار دارد. اما به رغم وجود ذخایر فراوان، تولید نفت ایران در طی سال های گذشته به میزان قابل توجهی کاهش یافته و رشد تولید گاز این کشور کند شده است. تحریم ها عمیقا بر بخش انرژی ایران تاثیر گذاشته و موجب توقف و تاخیر در اجرای برخی از پروژه های بالادستی این کشور شده است.
انتهای پیام/100

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه