تظاهرات هزاران نفری مردم دنیا علیه تولید مواد غذایی اصلاح شده ژنتیکی توسط شرکت آمریکایی

تظاهرات هزاران نفری مردم دنیا علیه تولید مواد غذایی اصلاح شده ژنتیکی توسط شرکت آمریکایی

خبرگزاری تسنیم: صدها هزار نفر از معترضان به اقدامات شرکت محصولات کشاورزی مونسانتو در اعتراض به اقدامات این شرکت در تولید محصولات اصلاح شده ژنتیکی در ۳۸ کشور تظاهرات خواهند کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، صدها هزار نفر از مخالفان تولید مواد غذایی اصلاح شده ژنتیکی در اعتراض به فعالیتهای شرکت مونسانتو در 428 شهر دنیا تظاهرات خواهند کرد. این تظاهرات 23 می (امروز 2 خرداد) و افزایش آگاهی مردم نسبت به استفاده از روش‌های صنعتی در تولید محصولات کشاورزی برگزار خواهد شد.

اول مارس 2013 در تظاهرات علیه اقدامات این شرکت بیش از 2 میلیون نفر در 436 شهر دنیا شرکت کردند. تظاهرات سال گذشته نیز تقریبا تعداد مشابهی از معترضان را گردهم آورد.

این شرکت عظیم کشاورزی از زمان جنگ ویتنام هدف انتقادها قرار گرفت. عامل نارنجی (Agent orange) توسط این شرکت به سفارش وزارت دفاع آمریکا تولید شد که استفاده از آن باعث مرگ تقریبا 400 هزار نفر و تولد حدود 500 هزار نوزاد ناقص‌الخلقه شد.

مطالعات علمی موفق به شناسایی ارتباط میان مواد شیمایی موجود در آفت‌کش‌های مونسانتو و بیماری پارکینسون، آلزایمر، توهم و سرطان شده‌ است.

یکی از برگزار کنندگان این تظاهرات با بیان اینکه شرکت موسانتو 90 درصد بازار غله آمریکا را به خود اختصاص داده و به نوعی انحصار فعالیت در این حوزه را در اختیار گرفته نسبت به خطرات عدم وجود رقیب برای این شرکت بزرگ هشدار داد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان