جریان تردید ادامه فتنه و انحراف است/ وزارتخانه‌ها از بوروکراسی رها شوند

جریان تردید ادامه فتنه و انحراف است/ وزارتخانه‌ها از بوروکراسی رها شوند

خبرگزاری تسنیم: کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: وزارتخانه‌ها باید خود را از زنجیر‌هایی همانند دیوان‌سالاری و بوروکراسی‌ها برهانند و مشکلات مردم را حل کنند.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری تسنیم به گرگان، سعید جلیلی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در جمع مردم گرگان، اظهارداشت: اگر هدف از رقابت سیاسی کسب قدرت و ثروت باشد، خارج از آموزه‌های دینی و اسلام ناب است و اگر نباشد، شعار بزرگی است که امام راحل(ره) از 50 سال پیش پرچم آن را بلند کرد.

وی ادامه داد: از 50 سال پیش دو جریان در مقابل یکدیگر صف‌آرایی کردند که یکی ایمان و امید و دیگری جریان قدرت و ثروت بود. این دو جریان از ابتدا در مقابل هم ایستادند و  نیم قرن است که مقابل یکدیگر صف‌آرایی کرده‌اند و فرجام این رویارویی این بوده که جریان اسلام ناب به رهبری امام پیروز شده و امام راحل(ره) آنچه از وعده‌های قرآنی که باور داشتیم در تجربه به ما ثابت کرد. اگر خدا را یاری کنیم نیز خدا ما را یاری می‌کند که این موارد را در پیروزی انقلاب 8 سال دفاع مقدس، پیوستن ایران به کشورهای هسته‌ای و به دست آوردن قدرت و تثبیت نظام تجربه کردیم که به خاطر باور به قرآن و اسلام ناب بوده است.  

جلیلی با بیان اینکه نباید دچار ارزیابی غلط شویم، گفت: امروز به تعبیر مقام معظم رهبری در موقعیت خیبر هستیم که تحلیلی بسیار کارشناسانه است و طبیعی است که دشمنان از این مورد خوشحال نیستند و از روزی که نگاه دینی به این کشور آمد، برخی با نگاه تخریب و تردید در مقابل آن ایستادند که یک بار فتنه را دنبال کردند، بار دیگر از اسلام ناب فاصله گرفتند و انحراف ایجاد شد و جریانی که در حال حاضر با عنوان جریان تردید مطرح شده است، در ادامه جریان فتنه و  انحراف است و همانطور که دشمنان از بیرون تهدید می‌کنند عده‌ای نیز از درون تردید ایجاد می‌کنند و جریان قدرت و ثروت با ایجاد تردید در ظرفیت‌های ملت قصد دارند اجازه ندهند که از این ظرفیت‌ها استفاده شود.

وی تصریح کرد: در جریان ملی شدن صنعت نفت عده‌ای در داخل می‌گفتند ما لولای در را هم نمی‌توانیم تولید کنیم، چگونه می‌خواهیم نفت را ملی کنیم و یا در همین جریان هسته‌ای عده‌ای می‌گفتند نمی‌توانیم زردچوبه تولید کنیم چگونه می‌خواهیم به تولید کیک زرد برسیم و این جریان تردید مدام ضعف‌ها و کاستی‌ها را به رخ می‌کشد و اشاره‌ای به ظرفیت‌ها و نقاط مثبت نمی‌کند و از طرف دیگر هیچ اشاره‌ای به هزینه‌‌هایی که در موقع تسلیم داشتیم، نمی‌کند. 

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: باید درک صحیحی از موقعیت داشته باشیم و اتفاقا به همین مناسبت است که می‌گوییم اگر توانستیم حماسه‌های دفاع مقدس را خلق کنیم این مشکلات و آشوب را خیلی سریع‌تر و راحت‌تر می‌توانیم برطرف کنیم و حتما می‌توانیم بار دیگر بر مبنای اسلام ناب به مردم اعتماد کنیم تا ظرفیت‌ها آزاد شود و در تولید، اقتصاد،کشاورزی و صنعت نیز شاهد شکل گیری حماسه باشیم.

جلیلی اضافه کرد: نباید حماسه‌های دفاع مقدس را در موزه‌ها نگه داریم و یا فقط در سال‌هایی که به شلمچه سفر می‌کنیم خاطرات را یادآوری کنیم. بلکه باید دوباره آن حماسه‌ها را تکرار کنیم. 

وی تاکید کرد: همت اصلی رئیس جمهور باید این باشد که ساختار دولت و سازوکارهای اداری را عوض کند. باید به گونه‌ای عمل کنیم که مردم نگران و ناراحت عبور از هفت‌خوان ادارات دولتی نباشند بلکه باید با میل و رغبت و شوق برای حل مشکلات خود به ادارات مراجعه کنند تا مشکل‌شان سریعتر حل شود و اگر سازوکار جبهه‌ها را به ادارات دولتی بیاوریم می‌توانیم به حل مشکلات موجود امیدوار باشیم. 

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری دولت را به مثابه یک ماشین دانست که مردم با سوار شدن بر این ماشین باید به مقصد خود برسند و گفت: در حال حاضر ماشین دولت با سرعت کند و هزینه زیاد حرکت می‌کند در حالی که ماشین دولت باید هزینه‌ها را کم کند تا بر شتاب و سرعت خود بیفزاید که یکی از راه‌های آن علاوه بر سفرهای استانی سفرهای وزارتخانه‌ای است. وزارتخانه‌ها خود را از زنجیر‌هایی همانند دیوان‌سالاری و بوروکراسی‌ها برهانند و مشکلات مردم را حل کنند.

جلیلی یکی دیگر از راه‌های خدمت به مردم را ایجاد عدالت ساختاری معرفی کرد و گفت: باید به گونه‌ای عمل کنیم که در توزیع منابع ناهماهنگی وجود نداشته باشد تا تعداد محدودی از افراد از منابع زیادی برخوردار نباشند، اما افراد عادی در به دست آوردن منابع بسیار کمتر با مشکل روبرو شوند که یکی از نمونه‌های آن علاوه بر معوقه‌های بانکی معوقات مالیاتی است. می‌بینیم که کارمندان مالیات‌های خود را پرداخت می‌کنند، اما کسانی که صدها برابر کارمندان درآمد دارند حتی نصف میزانی که کارمندان مالیات می‌دهند، مالیات نمی‌دهند.

وی تصریح کرد: اولین بحث در عدالت ساختاری ایجاد شفافیت است و قبل از دستگاه‌های قضایی  و امنیتی دولت باید مدعی این موارد باشد تا منابع در زمان مناسب و به میزان مناسب تخصیص یابد. 

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: قانون طبق برنامه پنجم 15 هزار میلیارد تومان را باید کنار بگذاریم تا از تولید حمایت شود، اما 9 هزار میلیارد تومان آن دست نخورده باقی مانده است و این میزان متعلق به مردم است و باید به صورت عادلانه بین آنها توزیع شود. 

جلیلی با بیان اینکه باید از تولیدات خود حداکثر ارزش افزوده را به دست بیاوریم، گفت: میوه‌هایی را که در کشور تولید می‌کنیم به برخی کشورها صادر می‌شود و با ارزش افزوده بالاتر به صورت آب‌میوه دوباره وارد کشور می‌شود و مثال‌هایی از این دست بسیار است. 

وی مزیت نسبی ایران را فرهنگ دانست و اظهار داشت: براساس اسلام ناب قدرت ما در این چارچوب است و به خاطر این مورد است که ما قدرت داریم و اگر به داشتن سلاح بود که قدرت‌های دیگر چندین برابر ما تسلیحات جنگی داشتند. 

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: ما باید همان نگاه امام که مردم را باور داشت دنبال کنیم. در هسته‌ای جوانان کشور را باور کردیم و با دانشمندانی با میانگین سنی برابر با سن انقلاب جزو 10 کشور هسته‌ای شدیم و 4 شهید هسته‌ای که تمام مراحل تحصیل خود را در داخل کشور گذرانده بودند.

جلیلی خاطرنشان کرد: جریان تردید اندیشه اسلام ناب و ظرفیت جوانان کشور را به سخره می‌گیرد و نمی‌خواهند که از این دو استفاده شود. 

وی اظهار داشت: یکی از فرصت‌هایی که داریم داشتن امنیت و همبستگی ملی است که به برکت انقلاب اسلامی به دست آمده است تا فارس و ترکمن و حتی علمای شیعه و سنی در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و امنیت دارند. با وجودی که بیشتر کشورهای منطقه با درگیری‌های داخلی مواجه هستند و اخیرا ترکیه نیز به آنها استفاده شده است. 

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: اگر در بستر عادلانه از فرصت‌ها استفاده کنیم، ظرفیت بسیار زیادی ایجاد می‌شود که منفعت آن هم برای تک تک افراد و هم کل کشور است و مشکل مسکن، اقتصاد، تورم و بیکاری را نباید به صورت مقطعی حل کرد بلکه باید آنها را یک بار برای همیشه حل کنیم و کنار بگذاریم. 

جلیلی در پایان اظهار داشت: اگر توانستیم با مقاومت در برابر قدرت‌های بزرگ پیشرفت کنیم می‌توانیم در عرصه‌های دیگر نیز همچون اقتصاد، فرهنگ، کشاورزی و صنعت نیز پیشرفت‌های چشمگیری داشته باشیم و برای جهان الگو شویم به شرطی که همانگونه که در برابر قدرت‌های جهانی ایستادیم و مقاومت کردیم، در برابر بی‌عدالتی‌ها و رانت‌خواری‌ها و سوءاستفاده‌ها نیز مقاومت کنیم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon