شیخ نعیم قاسم: اجازه نمی‌دهیم تجربه الانبار در لبنان تکرار شود

شیخ نعیم قاسم: اجازه نمی‌دهیم تجربه الانبار در لبنان تکرار شود

خبرگزاری تسنیم: شیخ نعیم قاسم بر ادامه مبارزه تا محو کامل گروهک‌های تروریستی و تکفیری تأکید کرد و گفت: اجازه نخواهیم داد تجربه الانبار در لبنان تکرار شود، ما حاضر نیستیم کناری بنشینیم و نظاره‌گر باشیم.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری العهد، شیخ نعیم قاسم معاون سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان اعلام کرد: هم اکنون فرهنگ مقاومت در منطقه خاورمیانه به یک مکتب تبدیل شده است و این مکتب نحوه آموزش اخلاق را به نسلها می‌آموزاند.

فرهنگ مقاومت در منطقه به یک مکتب تبدیل شده است

معاون دبیرکل حزب الله لبنان گفت: مکتب مقاومت به نسلهای حاضر یاد می‌دهد چگونه با مسلح شدن به اخلاق در برابر چالش‌ها بایستند و با این چالش‌ها مقابله کنند و این نعمت بسیار بزرگی است که حزب الله این روزها با عملکرد مقاومتش آن را به همگان ثابت کرده است.

داعش هیچ ارتباطی با اسلام ندارد

شیخ نعیم قاسم گفت: اما در مقابل القاعده و خواهرانش از همین نام یعنی داعش و النصره و دیگر عناوین و اصطلاحات همگی نشان دهندگان تصویر نادرست و اشتباه از اسلام هستند، این گروه‌ها هیچ ارتباطی با اسلام و شریعت اسلامی نداشته و ندارند، چرا که در قرآن کریم آمده است: "وماأرسلناک إلا رحمة للعالمین" اما در دل این افراد هیچ نشانه‌ای از رحمت وجود ندارد.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه گفت: همچنین در قرآن کریم آمده است: "لا إکراه فی الدین قد تبیَّن الرشد من الغیِّ ولی آنها خود از مردم بیزار هستند، آنها از مردم به‌شدت کینه در دل دارند و در جهت نابودی مردم گام برمی‌دارند، از این رو آنها نماینده اسلام نبوده و نخواهند بود.

حمله به مسجد شیعیان اقدامی "جنایت‌آمیز" بود

شیخ نعیم قاسم که در مراسم گرامیداشت ستارگان بتول که به‌همت جمعیت طلایه داران حضرت امام مهدی عجل الله فرجه الشریف در سالن مدرسه المهدی(عج) برگزار شد، سخن می‌گفت، افزود: آنچه را در المنطقه الشرقیه در عربستان سعودی روی داد پیگیری کردیم و دیدیم چه جنایت وحشتناکی را در مسجد و بین نمازگزاران مرتکب شدند، این اقدام تروریستی را گروه‌های تروریستی و تکفیری انجام دادند، این گروه‌ها نه خدا را می‌شناسند و نه از خداوند می‌ترسند، این گروه‌های تروریستی مؤمنان را در داخل خانه خدا و در مساجد قتل‌عام می‌کنند.

شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان در این حین این پرسش را از حاضران سؤال کرد: "شما را به خداوند سوگند می‌دهم پاسخ دهید: چه فرقی بین کسی که با بمب مسجدی را هدف قرار می‌دهد با کسی که مساجد را با حملات جنگنده‌ها از هوا هدف قرار می‌دهد تا حاضران در آن را به خاک و خون بکشد می‌توان دید؟

چه تفاوتی بین ورود یک دستگاه خودروی بمب‌گذاری شده به داخل بازاری مملو از جمعیت وجود دارد با حملاتی که جنگنده‌های سعودی در حملات خود به بازار مردمی در یمن انجام می‌دهند و نمونه‌هایش را تاکنون بسیار دیده‌ایم وجود دارد؟

دشمنی سعودی‌ها همچون دشمنی القاعده و دشمنی اسرائیل است

چه تفاوتی بین کسی وجود دارد که سر زنان و کودکان را می‌برد با کسانی که با جنگنده‌ها به مردم بی‌دفاع حمله می‌کنند و سر آنها را با تعداد بسیار زیاد از بدن جدا می‌کنند وجود دارد؟

دشمنی سعودی‌ها همچون دشمنی القاعده و دشمنی اسرائیل است، همه آنها از یک مکتب پیروی می‌کنند، آنها به یک اندازه از خداوند به‌دور هستند و به یک اندازه در ارتکاب جرم و جنایت برضد بشریت سهیم هستند.

گروه‌های تکفیری خطری مستقیم برای لبنان هستند

 معاون دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به تجاوز تروریست‌ها به خاک لبنان افزود: هم اکنون گروه‌های تکفیری بخشهایی از خاک لبنان را در تپه‌های القلمون و عرسال اشغال کرده‌اند و این گروه‌های تکفیری برای لبنان خطری مستقیم به شمار می‌آیند.

وی گفت: تکفیری‌ها هم اکنون بخشهایی از اراضی لبنانی را در تپه‌های القلمون و عرسال اشغال کرده‌اند و آنها در واقع خطری مستقیم برای لبنان و خاک این کشور و تصمیم گیری مقامات آن به شمار می‌آیند، آنها از همین مناطق یعنی از قلمون و عرسال خودروهای بمب‌گذاری شده خود را به داخل خاک لبنان می‌فرستند و در منطقه ضاحیه و در دیگر مناطق لبنان مردم را به خاک و خون کشیدند.

پروژه تروریست‌ها را برای تصرف خاک لبنان خنثی کردیم

شیخ نعیم قاسم تصریح کرد: آنها در همان ابتدا تهدید کرده بودند که با ذوب برفها در مناطق کوهستانی بخشهایی از خاک لبنان را اشغال خواهند کرد، از این رو ما پیش از آنها آماده شدیم و با کمک ارتش سوریه در اقدامی پیشدستانه برابر مقابله با آنها دست به کار شدیم، از این رو اجازه ندادیم آنها روستاها و مناطقی از خاک لبنان را اشغال کنند، از این رو پروژه آنها را عقیم گذاشتیم، به همین دلیل است که به‌لطف خداوند موفق شدیم خسارات و تلفات بسیاری را بین آنها به جای بگذاریم.

بیش از 300کیلومترمربع از اراضی اشغالی را از دست تکفیری‌ها آزاد کردیم

شیخ نعیم قاسم در این باره توضیح داد: ما موفق شدیم بیش از 300 کیلومترمربع از اراضی اشغالی را که تکفیری‌ها به اشغال خود در آورده بودند آزاد کنیم، اگر در زمان مناسب به آنها حمله نمی‌کردیم اکنون باید به فکر دفع حمله آنها می‌بودیم و چه‌بسا که برخی از مناطق از خاک لبنان در اشغال آنها می‌بود، بسیار بهتر است ما پیش از این که آنها موفق به اشغال خاک کشورمان شوند آنها را تارومار کنیم تا اینکه ابتدا موفق شوند بخشهایی از خاک لبنان را اشغال کنند و بعد به فکر آزادی این مناطق باشیم.

وی گفت: در آن شرایط ما می‌بایست هزینه و تلفات دوبرابری را تقدیم می‌کردیم، چرا که در مرحله نخست تلفاتی را در حین از دست دادن آن مناطق می‌دادیم و در مرحله بعد تلفات دیگری را در تلاش برای بازپس‌گیری آن مناطق باید می‌دادیم.

معاون سید حسن نصرالله در ادامه گفت: امروز ما گروه‌های تکفیری را مورد حمله قرار می‌دهیم و باید بگویم آنها به فکر اشغالگری هستند و امروزه به کسانی که هنوز اطلاع ندارند اعلام می‌کنم، هم اکنون هنوز 400 کیلومترمربع از اراضی لبنانی در عرسال در اشغال این گروه‌های تروریستی و تکفیری است، از این رو ما بخشی از سرزمین خود را در اشغال آنها داریم، همان‌گونه که اسرائیل بخشی از اراضی لبنان را اشغال کرده است گروه‌های تکفیری هم بخشهایی از خاک لبنان را اشغال کرده‌اند.

تروریست‌های تکفیری را تا آزادسازی کامل خاک لبنان هدف قرار می‌دهیم

معاون دبیرکل حزب الله لبنان افزود: از این رو حزب الله لبنان تصمیم گرفته است برای آزاد سازی این مناطق تمام تلاش خود را به کار گیرد، از این رو آنها را تا آزاد سازی کامل اراضی لبنانی هدف قرار خواهیم داد، اما متأسفانه کسانی هستند که از نظر سیاسی از این گروه‌ها حمایت می‌کنند و آنها را تحت پوشش قرار می‌دهند، بنابراین کسانی هستند که از اشغالگری این تکفیری‌ها حمایت می‌کنند.

شیخ نعیم قاسم در ادامه تأکید کرد: بسیار واضح اعلام می‌کنم، برخی از سیاستمداران در لبنان و برخی از پیروان آنها ترجیح می‌دهند داعش و جبهه النصره وارد روستاهای لبنانی بیشتری شوند، تا اینکه حزب الله بخواهد در آزاد سازی این مناطق دست داشته باشد و در این راه حزب الله متحمل زیان و خسارت شود.

وی در ادامه گفت: با وجود تمام این اوصاف از آنها می‌خواهیم بیایند و کنار هم بنشینیم و در این باره با هم به توافق برسیم، به‌عنوان مثال اگر جریان المستقبل می‌خواهد در آزاد سازی این مناطق کنار رزمندگان حزب الله سهیم باشند، ما هم آمادگی داریم در این امر با آنها هماهنگی کنیم و اگر به این نتیجه برسند که آزاد سازی این مناطق با کمک و هماهنگی دولت صورت گیرد ما هم با این هماهنگی با دولت موافقیم و ما هم می‌خواهیم تا دولت لبنان هم در آزاد سازی این مناطق تصمیم مناسب بگیرد و در این امر نقش خود را ایفا کند، تا به‌شیوه‌ای مناسب این مهم محقق شود و آزادی این مناطق را شاهد باشیم.

خاک لبنان را از لوث گروه‌های تروریستی پاک‌سازی می‌کنیم

معاون سید حسن نصرالله افزود: اما اگر قرار باشد نه این راه حل و نه آن راه حل اجرایی شود، ما به‌عنوان حزب الله تصمیم خود را برای آزاد سازی این سرزمین گرفته‌ایم و می‌خواهیم خاک لبنان را از لوث وجود گروه‌های تروریستی و تکفیری آزاد و پاک کنیم،‌ این که برخی به ما می‌گویند: "کناری بنشینید و نیروهای رسمی دولتی به وظیفه خود عمل خواهند کرد" باید به آنها بگویم تجربه الرمادی در برابر دیدگانتان قابل مشاهده است، در عراق هم بودند کسانی که می‌گفتند: "ما نیروهای داوطلب مردمی را نمی‌خواهیم و نمی‌خواهیم این نیروها در مبارزه با گروه‌های تکفیری و تروریستی نقش داشته باشند" تا به‌قول خودشان حساسیت شیعی و سنی به وجود نیاید، از این رو گروه‌های داوطلب مردمی هم کناری نشستند و نبرد الرمادی آغاز شد،‌ داعش در این نبرد تمام منطقه را اشغال کرد و الانبار امروز در دستان داعش است، اکنون شروع کرده‌اند و می‌گویند: گروه‌های داوطلب مردمی کجایند تا در آزاد سازی الانبار و الرمادی نقش داشته باشند؟

نظاره‌گر ماجرا نخواهیم بود

شیخ نعیم قاسم گفت: از این رو اجازه نخواهیم داد تجربه الانبار در لبنان تکرار شود، اکنون به ما می‌گویند: شماها بنشینید و آزاد سازی این مناطق از خاک لبنان وظیفه شما نیست !
بسیار خوب، چه‌کسی می‌خواهد این مناطق را آزاد کند؟ ما حاضر نیستیم کناری بنشینیم و نظاره‌گر باشیم مگر اینکه به ما بگویید چه‌کسی قرار است برای آزاد سازی این مناطق کاری بکند و چگونه قرار است این مناطق آزاد شوند،‌ باید در این باره ما را متقاعد کنید، در آن صورت است که خواهید دید ما به هر شیوه‌ای که خودتان برای آزاد سازی این سرزمین که پیشنهاد می‌کنید و عملی باشد متقاعد خواهیم شد چرا که ما اصراری برای ایفای نقش دیگران در این امر نداریم.

انتهای پیام/ر*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان