کوثری: جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی در خدمت نظام و فارغ از منافع فردی است

کوثری: جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی در خدمت نظام و فارغ از منافع فردی است

خبرگزاری تسنیم: کنگره سراسری جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی امروز برگزار شد. اسماعیل کوثری نماینده مجلس شورای اسلامی در این کنگره حرکت جمعیت جانبازن انقلاب اسلامی را در خدمت نظام و فارغ از منافع فردی دانست.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، کنگره سراسری جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی دقایقی پیش با حضور ابوترابی نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، تقوی رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه سراسر کشور، اسماعیل کوثری نماینده مجلس، حداد عادل نماینده مردم تهران در مجلس و نمایندگان ایثارگر مجلس و 400 تن از جانبازان فعال فرهنگی و سیاسی برگزار شد.

اسماعیل کوثری نماینده مجلس در ابتدای کنگره جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی گفت: من سابقه‌ای از این مجموعه را برای شما می‌گویم. از اردیبهشت سال 92 بعد کش و قوس مسائل سیاسی و فرهنگی جامعه عزیزانی که حقیقتاً صاحب این نظام هستند دور هم جمع شدند و در نهایت این چنین مجموعه‌ای را به نام جبهه جانبازان انقلاب اسلامی نامگذاری کردند و تشکیل شد، اما به‌صورت رسمی نبود بلکه یک مجموعه خودجوش و مردمی بود، اعضای آن به‌طور کامل همه از جانبازان بودند و این شد که این افراد تصمیم گرفتند تعدادی را به خود اضافه کنند. تعدادی دعوت شدند و لبیک گفته شد.

وی ادامه داد: به وزارت کشور و مخصوصاً ماده ده احزاب پیشنهاد داده شد و در نهایت در آنجا به بررسی گذاشته شد و گفتند جبهه جانبازان مورد قبول نمی‌تواند باشد بلکه باید کلمه دیگری جای جبهه را بگیرد و در نهایت این‌چنین شد که مصوب شد به نام جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی.

کوثری افزود: در درجه اول فعالیت این مجموعه به نام جمعیت هم در حوزه کار فرهنگی و هم اجتماعی و هم سیاسی است. فعالیت سیاسی آن هم مانند جمعیت‌ها و حزبها و تشکل‌های سیاسی دیگر نیست بلکه در جهت و راستای دقیقاً اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی که از کلام حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری برمی‌خیزد در این چارچوب است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: اگر به هرکدام از ما که حالا درصدی از جانبازی را داریم یا به هر انسانی که از لحاظ جسمی سالم هست می‌گفتند: "بیایید و فقط یک تیر یا ترکش به شما بخورد تا میلیاردها تومان داده شود"، آیا انسان دارای عقل سلیم قبول می کرد؟ قطعاً نه. پس این جانبازان عزیز و همه جانبازان دیگری که در این محفل حضور ندارند یک انگیزه الهی داشتند. با یک انگیزه الهی و با فرمان مرجع عالی‌قدر یعنی حضرت امام خمینی کار را رها کردند و به‌طرف جبهه‌ها آمدند.

وی ادامه داد: اگر برای پست و مقام و منصب بود هیچ‌کس در جبهه‌ها حضور نمی‌یافت، آن اخلاص و صداقت و ارتباط قلبی که با حضرت امام به‌عنوان آیه‌ای از آیات خداوند حضور پیدا کردند باعث شد که جانباز شدند و از صمیم قلب قبول کردند و این وضعیت جسمانی را پذیرفتند. لذا با آن اخلاص و صداقت و نیت در جبهه‌ها حضور پیدا کردند که برخی از عزیزان هم شهید شدند و با خدای خود معامله کردند و به لقاء الله پیوستند.

کوثری افزود: جانبازان و رزمندگان افرادی بودند که جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و در سخت‌ترین شرایطی که تازه عملیات بیت المقدس در برابر بسیاری از عملیات‌های دیگر بسیار آسان بود، اما اینها صبورانه زندگی خود را ادامه دادند. لذا اینجا بود که در سال 92 احساس مسئولیت کردند که تشکلی راه بیندازند تا حضور علنی خود را اعلام کنند، با اهداف دقیق و مشخص که همه‌جانبه با حمایت از ولی امر مسلمین و ولایت مطلقه فقیه این‌چنین عمل می‌کنند و این مجمع عمومی جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی است که اولین نشست خود را دارد برگزار می‌کند.

وی ادامه داد: این جمعیت با مصوبه وزارت کشور می‌خواهد موجودیت رسمی خود را اعلام کند و در نهایت بتواند به کارهای فرهنگی، اجتماعی و سیاسی خود ادامه دهد، آن هم دقیقاً در چارچوب ارزش‌های الهی و اسلامی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران. مجموعه جانبازان بر اساس همان تفکر الهی که به‌خاطرش در جبهه حضور یافتند و ایستادند و حتی بعد از پذیرش قطعنامه هم این مسیر را ادامه دادند، حالا می‌خواهند کاری کنند که بگویند می‌شود با ارزش‌های الهی کارها را پیش برد و برای این پیشرفت به منافع شخصی و گروه خاص نیاز نیست.

وی در پایان سخنانش به بخشی از بندهای راهبردی و رویکردهای این مجموعه اشاره کرد و گفت: پاسداری از دستاوردهای انقلاب شکوهمند اسلامی و آرمان‌های حضرت امام(ره)، تلاش در جهت ترویج ارزش‌های انقلاب اسلامی به‌ویژه ارزش‌های دفاع مقدس، تبیین و تأکید بر راهبرد ایثار و مقاومت در عرصه‌های مختلف اداره کشور بخشی از رویکردهای جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی است.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران