تقوی: با جانبازان لبنان، سوریه، یمن و عراق تشکلی جهانی ایجاد کنیم

تقوی: با جانبازان لبنان، سوریه، یمن و عراق تشکلی جهانی ایجاد کنیم

خبرگزاری تسنیم: رئیس سیاست‌گذاری ائمه جمعه سراسر کشور خواستار جهانی شدن حرکت جانبازان ایرانی شد، او گفت: آیا ما نمی‌توانیم با جانبازان لبنان و سوریه و عراق و یمن و بوسنی تشکلی جهانی ایجاد کنیم و حرکتی جهانی شکل دهیم؟

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، کنگره سراسری جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی دقایقی پیش با حضور ابوترابی نائب رئیس مجلس، تقوی رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه سراسر کشور، اسماعیل کوثری نماینده مجلس شورای اسلامی، حداد عادل نماینده مردم تهران در مجلس و نمایندگان ایثارگر مجلس و 400 تن از جانبازان فعال فرهنگی و سیاسی برگزار شد.

تقوی رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه سراسر کشور در ادامه این کنگره گفت: سخن گفتن در برابر کسانی که عمل کردند و با عمل ایمان و اعتقاد خود را به نمایش گذاشتند کار بسیار سختی است چون هرچه این بنده بخواهد بر زبان براند و بگوید عاجز است، زبان عمل از زبان گفتار به‌مراتب گویاتر و مؤثرتر است. گاهی ممکن است کسی حرف خوب بزند سخنان خوبی به زبان براند اما وقتی پای عمل پیش می‌آید آنجا دچار لکنت رفتار می‌شود.

وی ادامه داد: در چنین جلسه و چنین انسان‌های بزرگی حرف زدن بسی مشکل است. باید فرهنگ جانبازی را هرکس به‌اندازه سهم و فهمش برای جامعه تبیین کند، از این باب است که سخنوران و گویندگان برای ترویج فرهنگ ایثار باید تلاش کنند و سخن بگویند و حرف بزنند، وگرنه ما کجا و این جانبازان عزیز کجا؟

حجت الاسلام تقوی افزود: هر انقلابی به سند نیاز دارد، هر ملتی باید سند هویت داشته باشد، هویت خودش را به‌وسیله آن اسناد معرفی کند، یکی از گویاترین اسناد انقلاب ما جانبازان ما هستند، ما عاشورایی و کربلایی هستیم دنیا بداند و اگر یک روز را به‌عنوان روز جانباز بخواهیم انتخاب کنیم, سمبل و الگوی جانبازی را از لشکریان کربلا و قمر بنی‌هاشم انتخاب می‌کنیم. پس جانبازان ما در جامعه ما سند انقلاب ما هستند. انقلاب ما دارای هویت است و اسناد گویایی برای معرفی هویت خود دارد که می‌تواند یکی از اسناد مهم و گویای انقلاب باشد.

وی تصریح کرد: هرجانبازی که در جامعه حرکت می‌کند یک برنامه والا را در ذهن ما نقش می‌زند و آن واژه ارزشمند جهاد است، هر جانبازی مجاهد هم هست. جانبازان ما نماد مجاهدت و جهاد در راه خدا هستند. یکی از درهای بهشت در جهاد است و مختص جانبازان است. ایثارگران ما افرادی هستند که اعضای خود را برای شکوه یک ملت فدا کردند. چه‌بسا جانبازانی هستند که در هر شبانه‌روزی که بر آنها می‌گذرد از 24 ساعت شبانه‌روز 24 بار شهید می‌شوند و زنده می‌شوند و درد و رنجهای آنها در طول سالیان متمادی جاری است.

رئیس سیاست گذاری ائمه جمعه سراسر کشور در ادامه سخنانش عنوان کرد: جانبازان کتاب انقلاب را تفسیر می‌کنند، حکمت انقلاب را تفسیر می‌کنند؛ این مقاومت است که توانسته مردم و ملت ما را به اینجا برساند، در جامعه‌ای که جانباز وجود داشته باشد یعنی آن ملت برای خودش ارزش قائل است، زیر بار زیاده خواهی مستکبران نمی‌رود حتی اگر شهید بدهد، بهترین‌ها را فدا کند.

وی ادامه داد: من همیشه می‌گویم بیایید این معلمان را سر کلاس دانشگاه‌ها ببرید، این‌ها درس دیگری برای نسل جوان و آیندگان بدهند، اینها روح و دل را می‌سازند، اگر یک استاد مغز را توانمند می‌کند اینها دل را توانمند می‌کنند، جانبازان معلمی هستند که درس عزت و ایثار و جهاد را باید آموزش دهند و در سایه این عزت و بزرگی به نقطه اوج رسید.

حجت الاسلام تقوی در پایان سخنانش پیشنهادی اراده کرد گفت: از دست اندر کاران این محفل تشکر می‌کنم، این حرکت جانبازی را جهانی کنیم، آیا با جانبازان لبنان و سوریه و عراق و یمن بوسنی نمی‌توانیم تشکل جهانی ایجاد کنیم؟ و حرکت جهانی شکل دهیم؟ مقدماتش را فراهم کنیم همین روز را روز جانباز اعلام کنیم و همه جانبازان را بر محور شخصیت قمر بنی‌هاشم گرد آوریم، از این طریق دیگران را با انقلاب عاشورا در سطح جهان با این قیام آشنا کنیم و همه نیروهای متعهد جهان را گرد آوریم، روی این کار فکر کنیم، اگر فکری شده که مبارک باشد اگر نه می‌توان روی آن مطالعه کرد.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران