جنگ سوریه به نقطه عطف رسیده است

جنگ سوریه به نقطه عطف رسیده است

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی وزارت خارجه فرانسه امروز سه شنبه گفت: درگیری و جنگ در سوریه پس از پیروزی نیروهای دولتی در شهر قصیر به نقطه عطف مهمی رسیده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز؛ به دنبال شکست شبه نظامیان مسلح سوری در شهر قصیر و آزاد شدن این شهر توسط نیروهای دولتی سوریه، فرانسه اعلام کرد، جنگ داخلی سوریه اکنون به نقطه عطف مهمی رسیده است.

پیروزی نیروهای ارتش سوریه در جنگ قصیر در حالی است که نیروهای حزب الله لبنان نیز به کمک نیروهای دولتی سوریه آمده بودند. "فیلیپ لالیوت" سخنگوی وزارت خارجه فرانسه نیز تاکید کرد: تضعیف شبه نظامیان سوریه پس از شکست قصیر و سایر شکست ها در مناطق مختلف سوریه، شرایط را برای آوردن آنان بر سر میز مذاکره با نمایندگان دولت بشار اسد، سخت کرده است.

وی تصریح کرد: با سقوط قصیر ما شاهد تحولات دراماتیک در سوریه هستیم. به نظر می رسد شهر حلب هدف بعدی دولت سوریه خواهد بود... ما به نقطه عطف مهمی در جنگ داخلی سوریه رسیده ایم.

فرانسه از جمله کشورهای غربی است که همراه با آمریکا و انگلیس مدعی است بشار اسد مشروعیت خود را از دست داده است. فرانسه و انگلیس خواستار حمایت اروپا از طرح لغو تحریم تسلیحاتی سوریه و ارسال اسلحه برای شبه نظامیان مسلح این کشور هستند.

وی افزود: یک مقام رسمی فرانسه اواخر هفته جاری با سالم ادریس فرمانده ارتش آزاد سوریه در ترکیه دیدار و گفت و گو خواهد کرد. وی رایزنی های خود را با آمریکا، عربستان، ترکیه و سایر کشورهای حامی شبه نظامیان سوری آغاز کرده تا شبه نظامیان این کشور را تقویت کنند.

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه افزود: تحولات و اتفاقات قصیر و حلب تبعاتی در پی خواهد داشت.نخستین تاثیر آن تقویت اتحاد بین ائتلاف مخالفان دولت سوریه خواهد بود و ما خواستار برداشتن یک گام بیشتر برای ارسال اسلحه برای شبه نظامیان سوری خواهیم شد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان