عفو بین‌الملل از افزایش نژادپرستی در آلمان انتقاد کرد

عفو بین‌الملل از افزایش نژادپرستی در آلمان انتقاد کرد

خبرگزاری تسنیم: سازمان عفو بین الملل از دولت آلمان درخواست کرد که طرحی برای مبارزه با نژادپرستی روزافزون در جامعه آلمان ارائه دهد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "پاسایر نویه پرسه"، سازمان عفو بین الملل از دولت آلمان درخواست کرد که طرحی برای مبارزه با نژادپرستی به عنوان مسئله ای در سراسر جامعه آلمان ارائه دهد.

"سلمین چالیشکان" دبیر کل عفو بین الملل در آلمان، نژادپرستی را به صورت ساده با راست افراطی قابل مقایسه ندانست.

وی که در گفتگو با خبرگزاری آلمان در شهر درسدن سخن می گفت که قرار است از روز یکشنبه نشست سالانه عفو بین الملل در این شهر برگزار شود. همزمان وی اعلام کرد که گزارشی درباره جنایت های ناشی از نفرت و نژادپرستی در آلمان را ارائه خواهد داد.

این مسئول سازمان عفو بین الملل همچنین خبر داد که یک تیم تحقیقاتی از دفتر مرکزی سازمان عفو بین الملل در لندن عازم آلمان هستند تا برای حملات نژادپرستانه و سوء رفتار از طرف پلیس و دستگاه قضایی آلمان سند و مدرک جمع آوری کنند. در ارتباط با نقض حقوق بشر از طرف پلیس آلمان به دشواری بتوان شخصی را پیدا کرد که آماده باشد در این باره اظهار نظر کند. به گفته چالیشکان این گزارش اوایل سال آینده منتشر خواهد شد.

حدود 400 عضو سازمان عفو بین الملل از سراسر آلمان برای شرکت در این نشست به درسدن آلمان می آیند.  شرکت کنندگان در ابتدای این نشست سه روزه آزادی فوری وبلاگ نویس عربستانی "رائف بدوی" که حدود یک سال پیش در کشور خود به اتهام توهین به اسلام به ده سال زندان و 1000 ضربه شلاق محکوم شد را خواستار می شوند.

چالیشکان همچنین ظهور جنبش افراط گرای پگیدا را نتیجه مسئله نژادپرستی در جامعه آلمان دانسته و با اشاره به شمار روزافزون حملات به اقامت گاه های پناهندگان در آلمان همچنین به این مسئله اشاره کرد که دولت آلمان به اندازه کافی برای تفکیک و مجزا کردن گروه پگیدا اقدامات انجام نمی دهد.

سازمان عفو بین الملل همچنین خواستار یک طرح سیاسی جامع برای مبارزه با نژاد پرستی در جامعه آلمان همچنین مبارزه با این مسئله در نهاد پلیس آلمان شد.

سازمان عفو بین الملل بر اساس اطلاعات این نهاد بیش از 130 هزار عضو و حامی در آلمان دارد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
triboon
طبیعت