۷ میوه جدید قاچاق به میادین میوه‌ و تره‌بار راه یافت

7 میوه جدید قاچاق به میادین میوه‌ و تره‌بار راه یافت

خبرگزاری تسنیم: رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران گفت: میوه‌های قاچاق جدیدی شامل هلو، زرد‌آلو، گلابی، شبرنگ، انگور و لیمو‎ترش و شیرین قاچاق از کشورهای مختلف به میدان مرکزی میوه راه یافت.

حسین مهاجران در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم افزود: علاوه بر میوه‌های قاچاقی مانند پرتقال مصری و انبه پاکستانی که از گذشته  به‌صورت قاچاق به کشور وارد می‌شد، اخیراً میوه‌های جدیدی مانند انگور شیلی، زردآلوی ترکیه، لیموترش برزیل و ترکیه، هلو و شبرنگ ترکیه و گلابی چینی نیز به‌وفور در میادین مرکزی میوه و تره‌بار و سطح شهر راه یافته است.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران ادامه داد: مأموران میادین مرکزی میوه و تره‌بار نیز این محصولات قاچاق را مشاهده و برخورد می‌کنند اما به‌دلیل وسعت این تخلف، امکان برخورد با همه آنها وجود ندارد.

مهاجران اظهار داشت: در دو روز آینده جلسه‌ای با هیئت مدیره جدید میادین مرکزی میوه و تره‌بار گذاشته می‌شود تا راهکاری برای مقابله با ورود میوه‌های قاچاق به میادین میوه و تره‌بار اتخاذ شود.

وی با بیان اینکه این میوه‌های خارجی قیمت‌های بالایی دارند، تصریح کرد: مشتری این دسته میوه‌ها در سطح شهر وجود دارد و به‌نرخ‌هایگزافی خرید و فروش می‌شود.

مهاجران یادآورشد: هر کیلو‌گرم هلو و شبرنگ ترکیه 16هزار تومان ؛ انگور شیلی 33هزار تومان، زردآلوی ترکیه و انبه پاکستان 20هزار تومان، لیموترش و گلابی چینی 13هزار تومان و پرتقال 6هزار و 800 تومان به فروش می‌رسد.

قیمت انواع میوه داخلی
رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران در ارتباط با نرخ میوه‌های داخلی در میادین مرکزی میوه و تره‌بار گفت: با آمدن میوه از سایر نقاط کشور، قیمت میوه‌های نوبرانه کاهش یافته است به‌طوری که گوجه سبز شهریار با توجه به اندازه، از هر کیلوگرم 8 تا 12هزار تومان و گوجه سبز شمال تا 6هزار تومان به فروش می‌رسد.

مهاجران خاطرنشان کرد: توت‌فرنگی مناطق مختلف کشور نیز به بازار آمده است و هر کیلو‌گرم از این محصول 5 تا 14هزار تومان با توجه به رنگ، مزه، کیفیت و نژاد به فروش می‌رسد.

وی تأکید کرد: با توجه به اینکه بین ورود هندوانه مناطق گرمسیر فاصله افتاده است، هر کیلوگرم از این محصول در میادین میوه و تره‌بار از هزار و 650 تا هزار و 800 تومان و هندوانه‌های ریز و وازده حدود 700 تومان، کیوی 2هزار و 500 تا 5هزار تومان و سیب 3 تا 4هزار تومان به فروش می‌رسد.

مهاجران اظهار داشت: هر کیلو‌گرم موز 4 تا 4هزار و 500 و خیار 1000 تا 2هزار و پانصد تومان در میادین مرکزی میوه به فروش می‌رسد.

وی درباره نرخ روز انواع صیفی‌جات در پایان گفت: هر کیلو‌گرم سیب‌زمینی تازه 800 تومان، سیب‌زمینی کهنه 500 تومان، پیاز سفید 800 تومان و پیاز زرد 650 تومان به فروش می‌رسد.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه