سازمان‌ملل: همچنان ۳۵۰۰ مسلمان روهینگیا در دریا سرگردان هستند

سازمان‌ملل: همچنان 3500 مسلمان روهینگیا در دریا سرگردان هستند

خبرگزاری تسنیم: آژانس آوارگان سازمان ملل متحد اعلام کرد که همچنان ۳۵۰۰ مسلمان روهینگیا که از موج خشونت‌ها در میانمار گریخته‌اند در دریا سرگردان هستند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، روز شنبه بیش از 200 مهاجر از یک قایقی چوبی در سواحل میانمار نجات داده شدند این در حالی است که مقامات میانمار مدعی شدند که آنها از بنگلادش بوده و به کشورشان باز گردانده خواهند شد.

میانمار با انتقادهای شدیدی به دلیل عدم کمک به مسلمانان روهینگیا که از موج خشونت‌ها در این کشور به دریا پناه برده و در آنجا سرگردان هستند مواجه است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که هزاران آواره روهینگیا به مالزی و سنگاپور رفته تا در این کشورها از کمک‌های سازمان ملل بهره‌مند شوند.

آژانس آوارگان سازمان ملل متحد معتقد است که همچنان 3500 مهاجر سرگردان در سواحل جنوب شرق آسیا سرگردان هستند.

مسلمانان روهینگیا در میانمار همواره از سوی بودائیان افراطی مورد حمله و آزار قرار می گیرند و دولت میانمار نیز حمایت های لازم را از مسلمانان به عمل نمی آورد.

دولت میانمار مسلمانان روهینگیا در استان راخین را مهاجرانی می داند که از کشور بنگلادش به میانمار آمده اند و به همین دلیل آنها را حقوق شهروندی محروم کرده است.

دولت همچنین زمینه افزایش خشونت ها علیه مسلمانان روهینگیا را فراهم آورده است به طوریکه این فشارها مسلمانان روهینگیا را مجبور به مهاجرت از میانمار کرده است.

سازمان ملل متحد از مسلمانان روهینگیا به عنوانی اقلیتی در جهان یاد کرده است که هدف بیشترین اذیت و آزار قرار دارند.

طی چند روز گذشته بیش از هزار و 500 پناهجوی میانماری و بنگلادشی وارد سواحل اندونزی و مالزی شدند که هر دو کشور اعلام کردند قصد دارند این پناهجویان را بازگردانند.

به‌گزارش تایم، احتمالاً برخوردهای شدید تایلند با قاچاقچیان انسان باعث شده تا قاچاقچیان کشتی‌های مملو از پناهجویان را در دریا رها کنند.

با آنکه نیروهای ارتش تایلند مقداری آب و غذا برای یکی از کشتی‌های رهاشده در دریا فراهم کرده است اما نیویورک تایمز گزارش داد که معلوم نیست آیا نیروی دریایی تایلند کمک بیشتری به این افراد سرگردان خواهد کرد یا خیر. پناهجویان می‌گویند خدمه کشتی آنها را 6 روز است در دریا رها کرده و 10 نفر از مسافران جان خود را از دست داده‌اند.

سازمان ملل گزارش داد حدود 25هزار روهینگیا و بنگلادشی در سه ماه نخست 2015 کشورهای خود را از طریق دریا ترک کرده‌اند که تقریباً دو برابر زمان مشابه در سال گذشته محسوب می‌شود.

انتهای پیام/.

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان