علمای یمن: رژیم سعودی عامل اجرای سیاست‌های صهیونیستی است

علمای یمن: رژیم سعودی عامل اجرای سیاست‌های صهیونیستی است

خبرگزاری تسنیم: علمای یمن با محکوم کردن بمباران مساجد در جریان تجاوز نظامی به کشورشان و نیز حمله انتحاری به یکی از مساجد شیعیان در منطقه القطیف عربستان اعلام کردند مقامات رژیم سعودی عامل اجرای سیاست‌های صهیونیستی در منطقه هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از «العهد»، «انجمن علمای یمن»، «شورای اسلامی زیدی یمن»، «شورای اسلامی شافعی» و «شورای اسلامی صوفی»، روز شنبه با صدور بیانیه‌ای حمله جنگنده‌های عربستان سعودی به مسجد «الصیاح» در «صنعا» پایتخت یمن و مسجد «الاحسان» در استان تعز و نیز حمله انتحاری عناصر اطلاعاتی تروریست به مسجد «امام علی(ع)» در منطقه شیعه‌نشین القطیف عربستان را به‌شدت محکوم کردند.

در این بیانیه آمده است: «علمای یمن این عملیات جنایتکارانه علیه نمازگزاران مؤمن را در حالی‌که روز جمعه در خانه خداوند مشغول عبادت بودند، محکوم می‌کنند. آنها همچنین رژیم آل سعود را به‌خاطر ادامه سیاست اختلاف‌افکنی بین مسلمانان، ایجاد درگیری‌ها و جنگ‌ها بین مسلمانان و حمایت و پشتیبانی اطلاعاتی، مالی و لجستیکی از گروه‌های تروریستی در برخی کشورهای منطقه‌ و فرامنطقه به‌شدت محکوم می‌کنند. حملات جنایتکارانه و محکوم شده به مساجد و اماکن عبادتی یکی از پیامدهای این سیاست‌های خبیث است که تنها به صهیونیست‌ها و آمریکا خدمت می‌کند و در وهله نخست تخریب چهره اسلام و مسلمان را هدف قرار می‌دهد».

علمای یمن در این بیانیه افزودند: «حاکمان عربستان سعودی مسئول مستقیم اجرای سیاست‌های صهیونیستی در منطقه و ایجاد محیطی "شبه‌اسلامی" جهت جذب گمراه شدگان هستند تا از آنها برای انجام عملیات انتحاری و انفجارهای مرگبار علیه مسلمانان در خانه‌ها، مساجد، محل کار و شهرها و نیز ایجاد درگیری‌های خونین در راستای بی‌ثبات کردن کشورهای منطقه، بهره‌کشی کنند».

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت