دعوت از روسای صنایع دستی ۱۴ کشور غرب آسیا برای حضور در ایران

دعوت از روسای صنایع دستی 14 کشور غرب آسیا برای حضور در ایران

خبرگزاری تسنیم: رییس شورای منطقه‌ای صنایع‌دستی غرب آسیا از دعوت از روسای صنایع دستی ۱۴ کشور غرب آسیا برای حضور در ایران خبر داد و گفت: یکی از موضوعاتی که در این نشست مطرح می‌شود، تبادلات علمی به خصوص در رابطه با دانشنامه صنایع دستی غرب آسیاست.

بهمن نامورمطلق در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه ایران عضو هیئت رئیسه غرب آسیا در حوزه صنایع دستی است اظهار داشت: برای نخستین بار این اتفاق افتاده است و برای اینکه ابتکار عمل را در غرب آسیا به دست بگیریم در همایش امسال از هیئت ریسه غرب آسیا، ریاست آسیا و اقیانوسیه و همینطور از کلیه مسئولان صنایع دستی غرب آسیا دعوت کردیم به ایران بیایند و با هم راجع به مباحثی صحبت کنیم.

وی اضافه کرد: نظر ما مدیریت صنایع دستی غرب آسیاست و در این رابطه 14 کشور دعوت شدند و می‌خواهیم در این نشست که در ایام نمایشگاه بین‌المللی یعنی 20 تا 24 خردادماه برگزار می‌شود سه موضوع مطرح کنیم که تبادلات علمی به خصوص در رابطه با دانشنامه صنایع دستی غرب آسیا نخستین آنهاست.

معاون صنایع دستی کشور تصریح کرد: موضوع دوم مبادلات تجاری است که بر مبنای آن می‌خواهیم رفت‌وآمد و تبادلات تجاری و نمایشگاه و فروشگاه‌های غرب آسیا را راه‌‌اندازی کنیم و سوم هم تبادلات تبلیغاتی برای گفتمان‌سازی است به عبارت دیگر کاری کنیم که کشش به مصرف صنایع دستی و فرهنگی زیاد شود و مردم این کشورها به استفاده از صنایع دستی کشور خودشان یا کشورهای دیگر علاقمند شوند.

نامورمطلق با بیان اینکه در این نشست‌ حداقل پیش‌نویس‌هایی آماده می‌شود و نمایندگان این کشورها باید در کشورها خودشان رایزنی رایزنی‌های لازم را انجام دهند خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم با 4 تا 5 کشور مانند قطر، عمان و عراق به توافق نهایی برسیم می‌تواند جهش خوبی در صنایع دستی کشور صورت گیرد.

وی اضافه کرد: برای اینکه عظمت صنایع دستی ایران را به مهمانان‌مان نشان دهیم این نشست را در ایام برگزاری نمایشگاه قرار دادیم تا در گردهمایی شرکت و از نمایشگاه بازدید کنند و یک روز هم نشست داشته باشند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon