نمایشگاه محصولات ایرانی در نیجریه برگزار می‌شود

نمایشگاه محصولات ایرانی در نیجریه برگزار می‌شود

خبرگزاری تسنیم: سفیر ایران در نیجریه با اشاره به تمایل ایران برای توسعه مبادلات تجاری با این کشور گفت: ارزش مبادلات تجاری دو کشور حدود ۵۰ میلیون دلار است و ایران تمایل دارد با شرکت های خصوصی و دولتی در نیجریه شراکت کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری سان نیوز آنلاین، ایران طرح هایی را برای تعمیق روابط دوجانبه با نیجریه از طریق همکاری های اقتصادی و توسعه تجارت بین دو کشور اعلام کرده است. سعید کوزه چی، سفیر ایران در نیجریه در جلسه صبحانه کاری ای که برای  سازماندهی اولین نمایشگاه سولوی ایران در نیجریه برگزار شد، با بیان این مطلب گفت، کشورش خواستار توسعه فرصت های تجاری و گسترش توانمندی های خود در زمینه های حمل و نقل هوایی، تولید برق، نفت و گاز، پتروشیمی و تولید است.
وی افزود، این نمایشگاه  که قرار است در ماه ژوئن برگزار شود، به تقویت سیاست جدید ایران در زمینه همکاری های اقتصادی و توسعه تجاری با جهان با اولویت قرار دادن آفریقا و به خصوص نیجریه کمک خواهد کرد. کوزه چی همچنین گفت، این اقدام تضمین خواهد کرد که دولت ایران روابط اقتصادی و تجاری را توسعه می دهد و تکنولوژی و خدمات فنی و مهندسی را انتقال می دهد.
به گفته وی، توانمندی های فراوان ایران نشان می دهد که اقتصاد این کشور دارای بخش هیدروکربنی عظیم، تولید 70 هزار مگاوات برق، ظرفیت تولید 60 هزار تن محصولات پتروشیمی، تولید 1.5 میلیون دستگاه خودرو در سال است و توانایی ساخت پالایشگاه و قطعات یدکی خودرو را دارد که می تواند در مراکز مونتاژ نیجریه برای ساخت خودرو مورد استفاده قرار گیرد.
وی افزود، ارزش مبادلات تجاری دو کشور حدود 50 میلیون دلار است و ایران تمایل دارد با شرکت های خصوصی و دولتی در نیجریه شراکت کند.
در این نشست، محمد کانی، از مسئولان برگزاری نمایشگاه ایران در نیجریه گفت، حجم مبادلات تجاری دو کشور بسیار پایین است، اما این نمایشگاه به گسترش مبادلات تجاری بین ایران و نیجریه کمک خواهد کرد.
کانی با اشاره به اینکه بیش از 40 شرکت قصد مشارکت در این نمایشگاه را دارند گفت: « شرکت هایی در بخش محصولات سرویس بهداشتی، مصالح ساختمانی، صنعت خودرو، نفت، پتروشیمی مواد غذایی و آشامیدنی، سیمان، انرژی، آب، هلیکوپتر سازی، تولید تایر و شیرینی جات در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.»
امانوئل کوبهام، مدیر کل اتحادیه اتاق های بازرگانی، صنایع و معاد نیجریه در این نشست گفت، اگر دو کشور به درستی از فرصت هایی که بین آنها در بخش های بهداشت، کشاورزی و برق وجود دارد بهره ببرند و با توجه به جمعیت بالای دو کشور می توانند حجم مبادلاتشان را به راحتی به 500 میلیون دلار برساند.
وی همچنین از فعالان اقتصادی خواست تا نمایشگاه سولو را برای پیشبرد اهداف تجاری شان از دست ندهند، زیرا انتظار می رود همکاری ها و شراکت های زیادی از این نمایشگاه حاصل شود.
انتهای پیام/ 103

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه