ادعای آمریکایی‌ها درباره کاهش تعداد سانتریفیوژها به ۳۵۰ عدد صحت ندارد

ادعای آمریکایی‌ها درباره کاهش تعداد سانتریفیوژها به 350 عدد صحت ندارد

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی هیئت رئیسه مجلس جزییات جلسه غیرعلنی صبح امروز مجلس در مورد مذاکرات اخیر هسته‌ای را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، بهروز نعمتی سخنگوی هیئت رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی صبح امروز پارلمان با حضور در جمع خبرنگاران به تشریح جلسه غیرعلنی وکلای ملت با حضور محمدجواد ظریف و عباس عراقچی پرداخت و اظهار داشت: در این جلسه وزیر امور خارجه مهمترین مسائل مطرح شده در بیانیه لوزان، مذاکرات و چهارچوب متن نگرش نهایی برای نمایندگان تشریح کرد همچنین آقای عراقچی به صورت مبسوط درباره مذاکرات اخیر و دغدغه‌های رهبری مسائلی را مطرح کرد.

وی افزود: در ادامه این جلسه غیرعلنی 4 نفر از نمایندگان مجلس سوالاتی را درخصوص نحوه لغو تحریم‌ها، بازرسی‌‌ها، فعالیت فردو و مجموعه تاسیسات هسته‌ای مطرح کردند که به این سوالات نیز پاسخ داده شد.

" در این جلسه وزیر امور خارجه در پاسخ به تذکر یکی از نمایندگان در مورد اظهارات ضدو نقیض مقامات آمریکایی گفت که آمریکایی‌ها 30 سال است که با روش چماق و هویج خودشان را عرضه کرده‌اند، لذا این موضوع چیز جدیدی نیست که ما را تهدید کند و ما قول می‌دهیم که از دستاوردهای هسته‌ای به خوبی دفاع کنیم".

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: یکی از مباحث مطرح در نشست امروز بازرسی‌ها بود که آقای عراقچی تاکید کرد تمام بازرسی ها در چهارچوب پروتکل الحاقی خواهد بود و فراتر از آن را قبول نمی‌کنیم. همچنین درباره فردو و غنی‌سازی صحبت شد و درباره بیانیه لوزان تأکید شد که باید این بیانیه به صورت مکتوب دربیاید.

وی با بیان اینکه مجلس به عنوان دستگاه ناظر باید از جزئیات مذاکرات آگاه باشد اما نباید احساسی درباره مذاکرات سخن گفت، اضافه کرد: بیشتر مباحث امروز درمورد نوع نگارش و متن توافق نهایی بود و جو مجلس نیز جو بسیار خوب و صمیمانه بود.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس افزود: همانطوری که در نشست امروز مطرح شد، کاهش تعداد سانتریفیوژها به 350 عدد صحت ندارد و همان 1044 عدد است، در نتیجه ادعای آمریکایی‌ها در این زمینه غلط است.

نعمتی در پایان در پاسخ به این سوال که نمایندگان در مورد دبه کردن آمریکا سوالاتی مطرح کردند؟ گفت: چون جلسه غیرعلنی بود، نمی‌توان راجع به آن توضیح داد، اما وزیر امور خارجه در این‌باره مسائلی را مطرح کرد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon