تشکیل کمیته‌های مردمی با اهتزاز پرچم امام حسین(ع) در قطیف

تشکیل کمیته‌های مردمی با اهتزاز پرچم امام حسین(ع) در قطیف

خبرگزاری تسنیم: یک رسانه عرب‌زبان در توصیف اوضاع قطیف در شرق عربستان از به اهتزاز درآمدن پرچم‌های امام حسین و ابالفضل العباس (علیهما السلام) در این منطقه و شکل‌گیری کمیته‌های مردمی خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، پایگاه المسله در گزارشی با عنوان جوانان قطیف پرچم‌های امام حسین(ع) را برافراشتند و خواستار بسیج عمومی پس از ناتوانی آل سعود شدند، آورده است: پس از انفجار انتحاری در مسجدی در منطقه قطیف در شرق عربستان که جمعه گذشته رخ داد ، تعدادی از شخصیت‌های دینی در منطقه از جوانان قطیفی خواستند که از مردم این منطقه حمایت کنند و خواستار بسیج عمومی شدند.

عبدالکریم الجبیل از روحانیون مخالف خواستار تشکیل کمیته مردمی فوری برای حمایت از قطیفی‌ها شد و ساکنان القطیف پرچم ابالفضل العباس(ع) را بر منبر مسجد امام علی(ع) در القطیف را به‌نشانه رمز مظلومیت شهدای عملیات تروریستی به اهتزاز درآوردند و پرچم‌های امام حسین(ع) بر خانه‌های قطیفی‌ها به اهتزاز درآمد.

در این میان حساب شبکه اجتماعی توئیتری با نام القطیف مباشر به عربستانی‌هایی که مایل به ورود به قطیف هستند درباره اینکه مدارکی که نشان دهنده علت دیدار از قطیف است و نیز آدرس و تلفن همراه هشدار داد.

در همین حال ساکنان قطیف تظاهراتی با عنوان تظاهرات بزرگ قطیف علیه تروریسم مورد حمایت وهابی‌های عربستان در عصر روز شنبه برگزار کردند. این تظاهرات گسترده از مقابل مسجد امام علی(ع) در القدیح تا مرکز شهر قطیف برگزار شد.

عربستانی‌های شیعه در شبکه‌های اجتماعی خواستار خشکاندن منابع تروریسم در عربستان و تدوین طرح وحدت ملی برای جرم شمردن دامن زدن به مشکلات طایفه‌ای و قبیله‌ای و منطقه‌ای در جامعه سعودی شدند.

المسله در ادامه نوشت: وزارت کشور عربستان اعلام کرده است که عامل انتحاری که سبب شهادت شماری از نمازگزاران در مسجد قطیف شد مظنون تحت تعقیب و وابسته به داعش بوده است. در این بیانیه آمده است که صالح‌بن عبدالرحمن صالح القشعمی با تابعیت سعودی و تحت تعقیب نیروهای امنیتی از داعش دستور گرفته است.

این رسانه عراقی در ادامه به برگزاری تظاهراتی که در خیابان‌های منامه در محکومیت انفجار مسجد روستای القدیح برگزار شده است و سرکوب آن از سوی نظامیان آل خلیفه با به‌کارگیری گاز اشک‌آور اشاره کرد.

انتهای پیام/ر*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان